مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:
تابناک: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ۸۰ درصد قراردادهای کارگران در استان اصفهان قرارداد موقت است، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به اصلاح قوانین ذیربط و رفع خلاهای قانونی اقدام کنند زیرا با قوانین قدیمی نمی توان جامعه کارگری امروز را اداره کرد.
کد خبر: ۳۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 03 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا غلامعلی قادری با اشاره به اینکه استان اصفهان با دارا بودن ۷۰۰ هزار کارگر دارای لیست بیمه، ۱۰ درصد از جمعیت کارگری کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: براساس آمارها، با احتساب کارگران به همراه خانواده آنها، بالغ بر ۵۰ درصد جمعیت استان اصفهان را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروزه با ارتباط موثر میان دولت و تشکل های کارگری و کافرمایی با عنوان اصل سه جانبه گرایی، اقدامات خوبی انجام شده است گرچه هنوز تا رسیدن به اهداف فاصله داریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان داشت: بسته سیاست اجرایی اشتغال کشور بر مبنای سیاست های کلی اشتغالی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و با راهبرد اساسی حفظ اشتغال موجود و توسعه اشتغال پایدار، سال گذشته تهیه و تصویب و در استان نیز ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: حمایت از بنگاه های تولیدی متوسط و کوچک از مهمترین سیاست هایی است که در این بسته بر آن تاکید شده است.

۱۰۷ درصد سهم تعهد اشتغال استان اصفهان محقق شد

قادری افزود: سال گذشته سهم تعهد اشتغال استان به میزان ۱۰۷ درصد براساس سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری و هماهنگی با دستگاه های متولی در امر اشتغال محقق شده است.

وی گفت: سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ معادل ۲۳.۵ درصد معوقه بگیران زیر پوشش بیمه بیکاری در استان اصفهان کاهش یافته که این امر نتیجه وجود شرایط مطلوب در حوزه اقتصاد و رونق اقتصادی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: سال گذشته ۲۷ هزار دادخواست و یا شکایت از مجموعه کارگری سراسر استان دریافت شد که از این میزان نزدیک به ۳۵ درصد به سازش منجر شد.

وی با بیان اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مثابه یک اداره شبه قضایی در این حوزه عمل می کند و به عنوان یک ضابط قضایی، به صدور احکام می پردازد، اظهار داشت: از ۲۷ هزار دادخواست در سال گذشته ۱۶ هزار مورد به قطع رابطه کاری منجر شد و این نشان دهنده این موضوع است که تنها ۳.۵ درصد از جمعیت کارگری و کارفرمایی دادخواست داده اند و تشکل های کارگری و کارفرمایی تعامل موثری با یکدیگر دارند.

وی با اشاره به اینکه برخوردهای جامعه کارگری نشان می دهد که این قشر، افرادی فهیم و فرهیخته هستند، گفت: اگر ما به دنبال بهره وری نیروی کار، تکریم ارباب رجوع و افزایش کار با کیفیت هستیم راه حل آن آموزش و آگاهی بخشی به کارگران است.

مدیرکل تعاون اصفهان با بیان اینکه ۸۰ درصد قراردادهای کارگران در استان اصفهان قرارداد موقت است، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به اصلاح قوانین ذیربط و رفع خلاهای قانونی اقدام کنند زیرا با قوانین قدیمی نمی توان جامعه کارگری امروز را اداره کرد.

وی درخصوص ایمنی در کار نیز تصریح کرد: ایمنی محیط کار از اهمیت بالایی برخوردار است و سلامت کارگران و ایمنی محیط کار قطعاً افزایش بهره وری کاری را به همراه دارد.

قادری با تاکید بر اینکه باید به تقویت بازرسان کار اقدام شود عنوان کرد: سوانح ناشی از کار و کاهش آن باید در اولویت قرار گیرد و کارفرمایان باید با ایجاد و استفاده از برنامه و شیوه های نوین و نیز استقرار نظام خودکنترلی سلامت کارگران را تامین کنند.

ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی عدم اشتغال است

وی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی عدم اشتغال است، خاطرنشان کرد: عدم تناسب عرضه و تقاضای بازار کار یکی دیگر از مشکلات موجود در زمینه اشتغال است که از دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا انتظار می رود در پایان نامه های خود به اشتغال در عرصه های مختلف و بازار کار و فرهنگسازی در زمینه اشتغال بپردازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین گفت: از رسانه ها، مطبوعات و روزنامه نگاران، خطبا و اساتید دانشگاهی انتظار داریم در راستای فرهنگ کار و شناساندن مواردی که به صورت مثبت در فرآیند کار موثر هستند، توجه به کار جمعی، خلاقیت و ابتکار در کار، گسترش تربیت کارآفرینان، ارائه آثار و برکات کار از منظر قرآن و نیز مذمت بیکاری، کم کاری و بدکاری به جامعه کمک کنند
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار