اردوگاه ناتمام دانش آموزی پس از21سال
سوت پایان احداث اردوگاه فرهنگی، تربیتی دانش آموزی مرکز استان بعد از گذشت 21 سال هنوز شنیده نشده است. این اردوگاه در ورودی مجتمع تفریحی، توریستی بش قارداش در وسعت 48 هکتاری در حال آماده سازی است. برای ورود به این اردوگاه باید حدود یک کیلومتر مسیر آسفالت نشده را طی کنی.
کد خبر: ۳۰۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷ 01 October 2016
سوت پایان احداث اردوگاه فرهنگی، تربیتی دانش آموزی مرکز استان  بعد از گذشت 21 سال هنوز شنیده نشده است. این اردوگاه در ورودی مجتمع تفریحی، توریستی بش قارداش در وسعت 48 هکتاری  در حال آماده سازی است. برای ورود به این اردوگاه باید حدود یک کیلومتر مسیر آسفالت نشده را طی کنی. تکان  های خودرو به قدری زیاد است که از نگریستن به اطرافت غافل می شوی. در اطرف مسیر ورودی درختانی کاشته شده است  که زردی آن خبر از حال زارشان می دهد. از سرسبزی خبری نیست آنچه که مشاهده می شود چندین آلاچیق و ساختمان در حال ساخت و  درختانی است که به نام  شهدا مزین  شده اند و تعدادی کارگر که به آهستگی مشغول به کار هستند. این پروژه با گذشت بیش از2 دهه سال هاست  که خاک می خورد، با وجود این که خراسان شمالی تنها استانی است که اردوگاه دانش آموزی ندارد و سرانه فرهنگی آن نیز در رتبه پایینی قرار گرفته، اما گذشت زمان هم نتوانسته است مسئولان مربوطه و افرادی را که دستی در کار دارند از خواب غفلت بیدارکند.
وعده های بی سرانجام
یکی از فرهنگیان با اشاره به نبود اردوگاه  دانش آموزی در مرکزاستان  می گوید: مرکز استان از داشتن اردوگاه تربیتی برای دانش آموزان محروم است با این وجود از ساخت اردوگاه دانش آموزی غفلت شده و تاکنون اقدامی برای بهره برداری انجام نشده است.
وی که تمایلی به معرفی خود ندارد، می افزاید: اردوگاه تربیتی یکی از نیازهای دانش آموزان است و باید  متولیان مربوطه برای به بهره برداری رسیدن آن اقدام کنند.وی تصریح می کند: سال هاست وعده های بی سرانجام از سوی مسئولان داده می شود که این پروژه به بهره برداری  می رسد، اما در عمل خبری نیست.یکی دیگر از فرهنگیان می گوید: در حال حاضر دانش آموزان مرکز استان به این اردوگاه نیاز دارند، اما این مهم مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است.«هدایتی»  می افزاید: چنانچه این اردوگاه راه اندازی شود ثمرات خوب آموزشی ، علمی و تفریحی برای دانش آموزان  دارد.
دست ما را بگیرند
«قلی زاده» معاون پرورشی و فرهنگی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش بجنورد در همین ارتباط می گوید: یکی از فعالیت های مهمی که در آموزش و  پرورش مورد تاکید قرار گرفته،  فعالیت های اردویی است.وی می افزاید: ارگان های مختلف باید برای تکمیل اردوگاه تربیتی دست ما را بگیرند.وی تصریح  می کند: اردوگاه های تهران با همکاری ادارات و سازمان های دیگر شکل گرفته اند چنانچه مسئولان استانی بتوانند در این باره کمک کنند فعالیت های خوبی شکل می گیرد و با به بهره برداری رسیدن آن می توان استفاده های خوبی برد.
حکایت 21ساله این پروژه
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این زمینه می گوید: در حال  حاضر 3 اردوگاه در بجنورد، شیروان و اسفراین وجود دارد، اما اردوگاه شیروان با ارائه خدمات یک روزه به دانش آموزان فعال است.«ایزدی » می افزاید: اردوگاه فرهنگی، تربیتی بجنورد با وسعت 48 هکتار در نزدیکی مجتمع تفریحی، توریستی بش قارداش با وجود آماده شدن  73 آلاچیق، آسفالت بخشی از محوطه، احداث  نمازخانه و سالن های متعدد، همچنان خاک می خورد.وی با اشاره به این که پیشرفت فیزیکی فاز یک اردوگاه 85 درصد است، بیان می کند: قرار است اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان طی یکی، 2 ماه آینده این اردوگاه را تحویل دهد.وی بیان می کند: از سال 91 تا سال 94،  4 میلیارد و500 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر رهبری برای این اردوگاه هزینه شده است.وی اضافه می کند: با توجه به محوطه سازی کامل قسمت هایی از این اردوگاه، دانش آموزان و حتی خانواده ها می توانند از این فضا بهره مند شوند و ساعاتی را از این فضا بهره ببرند.وی یاد آور می شود: حکایت این پروژه به21 سال قبل بر می گردد و از آن زمان تاکنون این پروژه هم چنان در انزوا  قرارگرفته است.به گفته وی با بهره برداری از این اردوگاه تربیتی حدود160هزار دانش آموز استان و دیگر استان  ها می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.وی خاطر نشان  می کند: در حال حاضر محوطه سازی  این اردوگاه آماده شده است و  با بهره برداری از آن می توان از این فضا به خوبی استفاده کرد. وی یاد آور می شود: تکمیل فاز یک این اردوگاه که شامل محوطه سازی است به یک میلیارد تومان اعتبار و فازهای 2 و3 آن به    8 تا 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.وی بیان می کند: اگر سال گذشته  چارت سازمانی  برای اردوگاه ابلاغ می شد می توانستیم اردوگاه را به بهره برداری  برسانیم.وی به یکی از مشکلات دیگر موجود در این مجموعه اشاره می کند و می گوید: حدود یک کیلومتر از جاده دسترسی به اردوگاه به دلیل اجرای پروژه ای که در نزدیکی اردوگاه توسط شرکت آب منطقه ای در حال  انجام است، باید بهسازی شود، اما با وجود قول هایی که داده شده، تاکنون اقدامی انجام نشده است.وی تصریح  می کند: در همه  شهرستان  ها زمین  مورد نظر را برای ساخت اردوگاه دانش آموزی در اختیار داریم، اما اعتبار مناسب برای ساخت نداریم.وی اذعان می کند: خراسان شمالی تنها استانی است که اردوگاه دانش آموزی  ندارد و سرانه ما در این بخش از تمام استان ها پایین تر است و این امکان فرهنگی در اختیار دانش آموزان نیست. اگر این اردوگاه فعال شود می توانیم سرانه فرهنگی را دراستان متحول کنیم.وی با اشاره به این که 200 آلاچیق در این اردوگاه در شرف آماده سازی است، ادامه می دهد: 15 هزار اصله از درختانی که در این منطقه کاشته شده، در حال خشک شدن هستند.«نادری» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی درهمین ارتباط می گوید: برخی از قسمت های اردوگاه  با  اختصاص اعتبارات سفررهبری تکمیل  شده است.وی می افزاید: در سال جاری برای تکمیل بخشی از این پروژه اعتباری اختصاص داده می شود، اما باید در مجموع مسئولان آموزش و پرورش تکمیل پروژه را ادامه دهند.وی ادامه می دهد:  بخش هایی که سهم دولت است تامین می شود، اما بقیه مراحل کار برعهده  آموزش و پرورش است./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار