مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: با اعلام سهمیه کارگران ساختمانی به ادارات شهرستانی از روز یکشنبه هفته جاری 3 هزار نفر از کارگران ساختمانی استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۳۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸ 03 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد قوامی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه کارگران ساختمانی از مدت‌ها قبل در انتظار پوشش بیمه ساختمانی بودند، اظهار کرد: امسال در کل کشور 100 هزار نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند که سهمیه خراسان رضوی از این تعداد، 3 هزار نفر است.

قوامی افزود: کارگران زیرپوشش انجمن صنفی و یا دارای کارت مهارت هستند می‌توانند با مراجعه به ادارات تامین اجتماعی در شهرستان‌ها بیمه خود را پیگیری کنند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: در این طرح کارگران با پرداخت 7 درصد حق بیمه مشمول طرح بیمه ساختمانی می‌شوند.

قوامی با بیان اینکه مابقی حق پرداخت از محل پروانه‌های ساختمانی مالکان و عوارض ساختمانی شهرداری‌ها به میزان 15 درصد اخذ می‌شود، گفت: در حال حاضر تعداد 43 هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش بیمه ساختمانی هستند که با تعداد سهمیه امسال به 46 هزار نفر افزایش پیدا می‌کنند.

وی از انجام فعالیت‌های این سازمان به صورت الکترونیکی به کارفرمایان نیز خبر داد و افزود: به مرور از مراجعه کارفرمایان و صاحبان حرف مشاغل به سازمان‌های تامین اجتماعی کاسته می‌شود و افراد می‌توانند از طریق سیستم خارج از فضای شعبات خدمات بیمه کارگران خود را با دریافت فیش، واریز و از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار