رییس کمیسیون خدمات، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به بحران آب دشت مشهد، با راه اندازی شبکه توزیع آب، آبیاری فضای سبز با استفاده از آب غیر شرب شهری صورت می گیرد.
کد خبر: ۳۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵ 03 May 2015
غلامحسین صاحبی در نشست خبری کمیسیون خدمات، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به بحران آب دشت مشهد و نیز استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در بازیابی آب های مصرفی، با راه اندازی شبکه توزیع آب، آبیاری فضای سبز با استفاده از آب غیر شرب شهری صورت می گیرد.

وی افزود: سال گذشته اجرای طرح خط توزیع آب مشهد به طول ۷۰۰ کیلومتر آغاز شد که تا کنون ۳۰ کیلومتر از آن تا نمایشگاه بین المللی مشهد اجرایی شده است و مرحله دوم اجرای این طرح تا ارتفاعات شهر مشهد ادامه پیدا خواهد کرد.

رییس کمیسیون خدمات، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: با راه اندازی این طرح، آبیاری فضای سبز به صورت اتوماتیک انجام می شود و تمامی تانکرهای حمل آب از سطح شهر جمع آوری خواهند شد.

لزوم ایجاد زمینه خودکفایی استان در تولید گل

وی با اشاره به هزینه ۸ میلیاردی تأمین گل و گیاه از خارج استان، ادامه داد: متأسفانه تولیدکنندگان گل و گیاه در خراسان رضوی به شیوه سنتی عمل کرده و هنوز به شکل تخصصی وارد این عرصه نشده اند.

وی ادامه داد: ضروری است با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری، بستر لازم جهت تولید گل مورد نیاز استان با استفاده از ظرفیت های بومی فراهم شود.

صاحبی اضافه کرد: بومی سازی شدن تولید گل و گیاه در خراسان رضوی به ویژه مشهد باعث اشتغال زایی و جلوگیری از خروج سرمایه از استان می شود.

وی با بیان این که سرانه فضای سبز شهری به صورت عادلانه توزیع نشده است، تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی شهر مشهد در حوزه فضای سبز، پراکندگی آن و عدم توازن در مناطق ۱۳ گانه شهری است.

وی افزود: به عنوان مثال، سرانه فضای سبز منطقه ۹، پنجاه متر مربع بوده در حالی که در مناطق دو، سه و چهار به ترتیب، ۳.۳ و همچنین ۲.۶ و چهار متر مربع است.

رییس کمیسیون خدمات، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از مشکلات زیست محیطی شهر مشهد، کانال کشف رود بود که با همکاری شرکت آب منطقه ای، به منظور بهسازی و ساماندهی این کانال، پروژه ای با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی تأکید کرد: محدوده شهری کانال کشف رود ۲۷ کیلومتر بوده که ۱۷ کیلومتر آن در طرح قرار گرفته و ۱۰ کیلومتر باقی مانده خارج از طرح و زیر نظر شرکت آب منطقه ای بود، در همین راستا طی تفاهمنامه ای، اجرای پروژه بهسازی این کانال به شهرداری واگذار شد.

صاحبی در ادامه گفت: یکی از دغدغه های مدیریت شهری مشهد، در بحث بهداشت کانال کشف رود، وجود ۱۶۰ موتور کف کش فاضلاب و وارد شدن آن به زمین های کشاورزی بود که با همت شهرداری و پیگیری اعضای شورای شهر، تمامی این موتورها جمع آوری شد.

جمع آوری انبارهای ضایعات از محدوده شهری

وی به معضل وجود انبارهای ضایعات در اطراف شهر مشهد اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از معضلات شهری و دغدغه شهروندان، نحوه استفاده از ضایعات بود که در همین راستا تصمیم به جمع آوری و ساماندهی تمام انبارهای ضایعات گرفته شد تا در زمینی به مساحت۱۲۰ هکتار تجمیع و ساماندهی شوند.

رییس کمیسیون خدمات، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد اذعان کرد: همچنین وجود کارگاه های آلاینده و تعمیرگاه های خودرو در برخی از خیابان های شهری باعث ایجاد گره های ترافیکی، مشکلات زیست محیطی و آسیب های اجتماعی شده است.

وی گفت: در همین راستا تصمیم به جمع آوری این تعمیرگاه ها، صافکاری ها و کارگاه های تولیدی از سطح شهر و انتقال ان ها به حاشیه شهر گرفته شده تا آسیب های اجتماعی و شهری حاصل از آن رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار