کد خبر: ۳۰۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲ 25 September 2016
تابناک : فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود با بیان اینکه شهید املاکی به عنوان شهید ملی اطلاعات معرفی شد، گفت: استان گیلان ۸۶ شهید اطلاعات عملیات دارد که در یادواره شهدای اطلاعات شمال کشور ۴۵۰ نفر از گیلان شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ، سردار مصطفی پور، فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز(4 مهر) به مناسبت تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس و یادواره شهدای اطلاعات شمال کشور در تیپ میرزا کوچک خان برگزار شد، گفت: سپاه برای حفظ انقلاب و نظامی که مبتنی بر قرآن، عدالت و رهرو پیامبران باشد، تشکیل شد و حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز از مهم ترین مسئولیت های سپاه است.

 

وی با بیان اینکه راهکار تشکیل سپاه برای زمان و روز خاصی نیست، تصریح کرد: سپاه بر حسب تکالیفی که بر عهده دارد و به تناسب شیوه هایی که دشمن در پیش می گیرد با وحدت کلمه و گوش به فرمان ولی امر مسلمین در مقابل دشمن موضع خاص خود را به کار می گیرد.

 

سردار مصطفی پور با اشاره به جهاد اکبر، اصغر و جهاد کبیر، افزود: در جهاد اکبر که جهاد با نفس است و ما باید خومان را مهیا کنیم در کنار جهاد اصغر و اکبر وارد جهاد کبیر نیز شویم.

 

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود ادامه داد: در جهاد کبیر اولین حرکتی که انسان باید انجام دهد این است که فریب نفوذ دشمن را نخورد و با تکیه بر سلاح محکم" قرآن" و با " نه گفتن و عدم پذیرش دشمن" صداقت و درستی راه را به رخ بکشانیم.

 

وی با بیان اینکه دشمن در دشمنی خود وحدت دارد، خاطرنشان کرد: روش ها و راهبردهای دشمن متفاوت اما هدف همان هدف است و تکلیف سپاه نیز در این موقع مشخص است.

 

جهاد کبیر به معنای اطلاعات نکردن از دشمن کافر است

سردار مصطفی پور با اشاره به اینکه خط قرمزهای جامعه باید در نشست ها و تصمیم گیری ها در اولویت باشد، اذعان کرد:  جهاد کبیر به معنای ایستادگی و اطاعت نکردن از دشمن کافر است  و دشمن دست درازی به کل محدوده را دارد و  بیشترین مسئولیت نیز به دولتمردان تعلق و با مهیا کردن مجموعه فعالین فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی باید هم مردم تبعیت و هم مسئولان وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

 

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود با بیان اینکه در جهاد اصغر  حتما باید مطیع یک فرمانده باشیم، اظهار کرد: در جهاد کبیر همه درگیر و تار و پود جامعه درگیر مسائل دشمن است  و نقش دشمن نیز در جهت دست اندازی وسعت بیشتری دارد.

 

برگزاری یادواره 323 شهید اطلاعات شمال کشور در ساری

وی با بیان اینکه در ۱۰ قرارگاه در سطح کشور  برای شهدای اطلاعات یادواره ای برگزار می شود، تصریح کرد: یادواره 323 شهید اطلاعات شمال کشور(گیلان و مازندران) 15 مهر با سخنرانی " سردار سلامی" در ساری برگزار می شود.

 

سردار مصطفی پور با بیان اینکه شهید املاکی به عنوان شهید ملی اطلاعات معرفی شد، افزود: استان گیلان 86 شهید اطلاعات عملیات دارد که در یادواره شهدای اطلاعات شمال کشور 450 نفر از گیلان شرکت خواهند کرد.

 

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود، شهدای اطلاعات عملیات را رهروان اصلی راه شهدای ماقبل خودشان عنوان و اذعان کرد: یگانی می تواند در زمان رزم کار خود را به درستی انجام دهد که دارای اطلاعات دقیق باشد.

 

 

وی از رونمایی تمبر 323 شهید اطلاعات و تندیس شهیدان املاکی و نقیبی راد در یادواره شهدای اطلاعات شمال کشور در ساری خبر داد و تصریح کرد: تندیس شهید املاکی بعد از رونمایی در لنگرود و تندیس شهید نقیبی راد در مرکز استان نصب می شود.

 

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود ادامه داد: همزمانی یادواره شهدای اطلاعات شمال کشور با ماه محرم را می توان به معنای واقعی حسینی بودن این شهیدان دانست.

 

ارتقای رتبه تیپ تکاور میرزا کوپک خان به تیپ مخصوص

وی از تغییر ماهیت  و ارتقای رتبه تیپ تکاور میرزا کوچک خان به تیپ مخصوص خبر داد و اذعان کرد: این امر به لطف خداوند متعال، جدیت در کارها و اجرای موفقیت آمیز ماموریت های داخلی و خارجی  محقق شد.

 

سردار مصطفی پور خاطرنشان کرد: تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان یگان برتر در سطح نیروی زمینی سپاه معرفی شد.

 

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود، برپایی نمایشگاه عکس و فضا سازی محوطه، صبحگاه مشترک نیروی مسلح شرق گیلان، شرکت یگان در رژه 31 شهریور در مرکز استان، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از بازنشستگان، برگزاری زیارت عاشورا، ویزیت رایگان در یکی از روستاهای محروم لنگرود از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس دانست که در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار