مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در گذشته کارآفرینی صرفا برای دانش آموزان به عنوان یک واحد درسی ارائه می شد، اما امروز به عنوان رویکرد حاکم در این وزارتخانه مطرح است.
کد خبر: ۳۰۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 24 September 2016
عظیم محبی شنبه در مراسم نواخته شدن زنگ مدارس دربجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: برای تحقق این مهم نیاز به کمک سایر دستگاه های اجرایی در کشور است.
وی در ادامه به اهمیت اجرای طرح مهر مدارس اشاره و اظهار کرد: این طرح نماد برنامه ریزی و مشارکت اولیا و نهادهای فرهنگی در آموزش و پرورش است و هدف از اجرای آن ایجاد تذهیب، تحصیل و ورزش در برنامه های کاری معلمان و همچنین شاداب سازی مدارس و ایجاد خاطره ای ماندگار از نخستین روز بازگشایی مدرسه برای دانش آموزان است.
وی با بیان این که آموزش و تعلیم فرزندان ما باید دغدغه تمامی دستگاه ها باشد، تصریح کرد: شهرداری ها می توانند در زیباسازی و ساخت محیط فیزیکی مدارس و نهادهایی مثل سپاه و ارتش در بخش فرهنگی آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها هم متناسب با امکانات خود می توانند به آینده فرزندان این مرز و بوم کمک کنند.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی، اشتغال و کارآفرینی مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: آموزش و پرورش تمرکز خاصی روی موضوع کارآفرینی دارد و به همین منظور برنامه جامعی را در این زمینه تهیه کرده که دارای ابعاد مختلف و مفصلی است.
وی افزود: با توجه به تغییر نگاه د در مدارس، انتظار می رود که مدرسه از کلاس درس فراتر برود که یکی از کلید واژه های اساسی تنوع محیط های یادگیری است محیط هایی همچون آزمایشگاه ها، کارگاه های مرکزی و پژوهش سراها همه برای پاسخ دادن به محیط یادگیری و منابع یادگیری است و طبیعی خواهد بود که کتاب درسی حد مشترک عمومی بوده و دانش آموزان باید از محیط های متنوع یادگیری بهره ببرند.
خراسان شمالی با جمعیت 936 هزار نفری بیش از 160 هزار دانش آموز دارد که در دو هزار آموزشگاه زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار