چشم پزشکان شیرازی در عملی منحصر به فرد موفق به ابداع شیوه ای نوین در ترمیم عضله چشم شدند.
کد خبر: ۲۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸ 02 May 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از واحد مرکزی خبر؛ رییس مرکز تحقیقات چشم پزشکی پوستچی شیراز گفت: برای نخستین بار در جهان ، بافت پای بیمار مرگ مغزی برای ترمیم عضله چشم بیماران در شیراز پیوند زده شد .

به گفته وی با انجام موفقیت آمیز این عمل ، شیوه نوینی در درمان بیمارانی که به انحراف عمودی چشم مبتلا هستند به جهان معرفی شد.

دکتر محمد رضا طالب نژاد افزود : شیوه مرسوم و پیشین ترمیم عضله فوقانی چشم استفاده از قطعاتی پلاستیکی به نام سیلیکون بندها است که درصد عفونت های ناشی از این عمل و احتمال موفقیت آن پائین است اما در این شیوه با استفاده از پیوند بافت انسانی درصد موفقیت این عمل افزایش چشم گیری یافته است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : در سال 87 دریافتیم که امکان پیوند بافت زنده از پای فرد ( فیشالاتا ) برای جراحی عضله مایل فوقانی چشم وجود دارد و با برداشتن این بافت از پای بیمار این پیوند صورت گرفت .

وی ادامه داد : پس از 24 عمل موفقیت آمیز و بررسی نتایج آن به جای برداشت بافت از پای بیمار از بافت بیماران مرگ مغزی استفاده شد که بازهم نتایج این پیوند موفقیت آمیز بود و نتایج مطلوبی داشت.

دکتر طالب نژاد با بیان این که این شیوه مورد استقبال چشم پزشکان بسیاری از کشورهای دنیا قرار گرفته است، گفت: نتایج این جراحی ها در مجله های علمی و تخصصی چشم پزشکی اروپا و آمریکا منتشر شده و این شیوه به عنوان شیوه جدید و موفقیت آمیزتر از شیوه قبل معرفی شده است.

وی یادآور شد : افرادی که به انحراف عمودی چشم مبتلا هستند، عضله مایل فوقانی چشم در آن ها پر کارشده است و در نتیجه برای نگاه کردن به پایین ، خواندن و نوشتن دچار مشکل می شوند و برای کم کار کردن این عضله از روش جراحی استفاده می شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
دختر 13 ساله دچار افتادگي پلک و1/3 از عضله چشمم مادرزادي عصبش غير فعاله لطفا براي مشاوره وعمل نوبت ميخواستم ساکن اصفهانم ممنون.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
سلام ایا این پیوند عضله به عضله افقی مربوط میشه پسرم یکی از اعصاب چشمش رشدنکرده چشم سمت چپ
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
سلام. اقای دکتر. من بچگی جراحی استرابیسم انجام دادم الان سی سالمه مشکلم حل نشده. باور کنین کابوسم شده. ذاه درمان واسم هستش. یا به ته خط رسیدم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار