مسوول عقیدتی سیاسی هنگ مرزی استان کرمانشاه:
مسوول عقیدتی سیاسی هنگ مرزی استان کرمانشاه گفت: غدیر روز امامت و ولایت و روز کمال دین است و مساله امامت در خطبه غدیر به طور واضح و صریح اشاره است.
کد خبر: ۲۹۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 19 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام عباس دهقان روز دوشنبه در آیین جشن غدیر و جلسه بصیرت دینی که با حضور کارکنان و پرسنل هنگ مرزی قصرشیرین و خانواده های آنان در محل هنگ مرزی این شهرستان برگزار شد، افزود: در خطبه غدیر آمده است که پیامبر(ص) فرمودند 'هرکس من ولی او هستم علی (ع) مولای اوست' و رسول اکرم (ص) اهمیت این مساله را برای مسلمانان بیان کرده اند.
وی اظهار کرد: در خطبه غدیر پیامبر 12 مرتبه از علی (ع) به عنوان امام و هفت مرتبه به عنوان وصی، خلیفه و جانشین نام برده اند و12 بار اعلام کرده اند که جانشینان علی 12 تن از نسل علی هستند و حرفی واضح تر از این وجود ندارد.وی در ادامه جمع کردن نزدیک به 120 هزار تن از مسلمانان را توسط پیامبر اکرم (ص) در گرمای شدید و در آخرین آیین مناسک حج، نشانگر اهمیت مساله امامت بیان کرد.
مسوول عقیدتی سیاسی هنگ مرزی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در کشور ما هم اکنون طلاق از ازدواج پیشی گرفته و عمر برخی زندگی های مشترک به شش ماه رسیده است، خواستار تقویت ریشه های رفتاری و اخلاقی برای داشتن زندگی موفق در خانواده ها شد.
حجت الاسلام دهقان ادامه داد: اگر در زندگی به مسایل جزیی و برخی از آیین اولیه همسرداری توجه کنیم، می توانیم یک زندگی موفق داشته باشیم.وی اظهار کرد: نگاهی به سیره زندگی امامان معصوم و رعایت نکات اخلاقی که توسط پیامبر و امامان معصوم برای داشتن یک زندگی موفق بیان شد، می تواند به داشتن یک زندگی پایدار کمک شایانی کند.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با داشتن بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق، 27 هزار تن جمعیت دارد که با داشتن فرق مختلف مذهبی شیعه، سنی و اهل حق به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار