وزیر اقتصاد ایالت هسن آلمان که در رأس هیأتی اقتصادی به ایران سفر کرده در بازدید از یکی از واحدهای داروسازی مستقر در شهرک صنعتی بهارستان با تاکید بر ظرفیت ها و زمینه های همکاری با ایران در بخش های مختلف صنعتی و تجاری بر آمادگی صنایع دارویی ایالت هسن در گسترش روابط با داروسازان ایرانی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۹۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 18 September 2016
 در جریان این بازدید که پیش از ظهر یکشنبه انجام شد دکتر اکبر عبدالهی اصل، مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با خیر مقدم به سرمایه گذاران و مدیران شرکتهای تولیدی آلمانی و تاکید بر استقبال ایران از گسترش همکاری های صنعتی و اقتصادی با این کشور به ارائه گزارشی از وضعیت صنعت داروسازی ایران  پرداخت.

وی با تبیین ظرفیت‌ها و توانمندی بالای ایران در این حوزه اظهار داشت: بازار داروهای ژنریک در ایران و جهان رو به گسترش است و وزارت بهداشت ایران نیز از انتقال دانش فنی و تولید داروهای ژنریک در کشور حمایت می‌کند.

طارق الوزیر ، وزیر اقتصاد ایالت هسن آلمان نیز  ضمن بازدید از بخش های مختلف کارخانه داروسازی اکتوورکو که در زمینه انتقال دانش فنی تولید دارو با یکی از شرکت‌های آلمانی همکاری دارد بر گسترش همکاری های دو کشور تاکید کرد.

نراقی، مدیرعامل این شرکت داروسازی ایرانی هم  گفت: این شرکت در زمینه تولید محصولات مورد نیاز بیماران دیابتی با نام گلوکوفاژ و همچنین اخیراً به تولید نوروبیون در حوزه مراقبت های عصبی فعالیت دارد و در آینده نزدیک هم فناوری تولید داروی کنکور برای درمان بیماری های قلبی عروقی، یوتیراکس برای درمان اختلالات تیروئید، گلوکوانس و گلوکوفاژ اکس برای دیابت نوع 2 و ربیف  برای ام. اس را تکمیل خواهیم کرد.

وی گسترش فعالیتهای مرک در ایران را زمینه ساز  دستیابی به استانداردهای بالا در صنعت دارویی و تبدیل ایران به یکی از قطب های دارو در منطقه عنوان کرد.

هیات اقتصادی 40 نفره که به ریاست طارق الوزیر، وزیر اقتصاد ایالت هسن از جمعه به ایران سفر کرده اند نخستین هیات اقتصادی این ایالت هستند که پس از 10 سال به همراه وزیر اقتصاد ایالت راهی ایران شده است. سفر هیأت اقتصادی ایالت هسن آلمان که تا روز چهارشنبه 31 شهریورماه جاری ادامه دارد در چارچوب گسترش روابط اقتصادی بین المللی این ایالت صورت می گیرد.
روابط تجاری ایران با دیگر ایالتهای آلمان نیز رو به افزایش است به طوری که ایلزه آیگنر، وزیر اقتصاد بایرن آلمان نیز پیش از این به همراه یک هیأت اقتصادی بلندپایه ی 50 نفره به ایران سفر کرده بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار