معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در آستانه فرارسیدن عید سعید خم از برگزاری جشن عید غدیر در یک هزار و 622 امامزاده و بقاع متبرکه کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 18 September 2016
حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران با عنوان 'جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی' گفت: این جشن در راستای قطب فرهنگی شدن امامزادگان و بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ ولایی برگزار می شود.
وی افزود: بر اساس سنتی که پیش از این نیز رواج داشت مردم روز عید غدیر برای دیدار سادات به منزل آنها می روند و امامزادگان نیز بهترین مکان برای زیارت اولاد عصمت و طهارت (ع) و ثلاله حضرت زهرا(س) است.
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی، تجدید پیمان با ولایت و امامت را یکی دیگر از نتایج برگزاری این مراسم آیینی عنوان کرد و گفت: در این جشن یک هزار و 800 روحانی به منظور پاسخگویی به سوالات شرعی به این مکان ها اعزام می شوند.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از قرائت خطبه غدیر در امامزادگان سراسر کشور خبر داد و گفت: علاوه بر خطبه امام علی (ع)، میثاق نامه ای با عنوان ولایت و امامت قرائت می شود.
وی انعقاد عقد اخوت را یکی دیگر از برنامه ها در روز عید غدیر در امامزادگان خبر داد.
شرفخانی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی با شمارگان 200 هزار جلد و برگزاری یک هزار و 700 نمایشگاه در امامزادگان با محتوای غدیر خبر داد و افزود: در 424 امامزاده نیز کاروان های شادی و تجمع برپا می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار