حسن رحیم پور ازغدی:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب که مسئولین در این سی و چند ثابت کرده اند اگر به آن ها تذکر داده نشود خوابشان می برد، گفت: امروز اکثر مسئولان ما به یک اقلیت فاسد و اکثریت سالم تنبل تقسیم می شوند.
کد خبر: ۲۹۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 15 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، استاد حسن رحیم پور ازغدی در سلسله نشست های فرهنگی بزم اندیشه با عنوان مطالبات اجتماعی در حوزه اقتصاد مقاومتی، با بیان این مطلب که مسئولین در این بیش از 30 سال حیات انقلاب ثابت کرده اند که اگر کسی به آن ها تذکر ندهد خوابشان می برد، اظهار کرد: یکی از سنت های عالی نظام حکومتی تشیع این است که عادی ترین مردم حق دارند از عالی ترین مقامات سوال و مطالبه کنند.
وی افزود: اقلیت فاسد دوست دارند کسی به کار آن ها کاری نداشته باشد و مسئولین سالم تنبل هم صبر می کنند تا اصلاح امور تا زمان ظهور منجی، طول بکشد و خود حضرت بیایند و امور را اصلاح کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید هر دو گروه از این مسئولین را امر به معروف و نهی از منکر کرد و این امر از قالب انتقاد ملایم تا اعتراض قاطع در چارچوب قانون انجام می شود.
رحیم پور ازغدی با بیان این مطلب که برای مطالبه در حوزه اقتصاد مقاومتی باید اول صورت مسئله را بفهمیم و بدانیم از چه کسانی باید مطالبه کنیم، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی اقتصاد نفوذناپذیر، سالم و رفاه برای همه است به طوری که هر زمان قیمت نفت را بالا و پایین بردند و یا تحریم کردند، اقتصاد ما دچار دگرگونی نشود.
وی بزرگترین مصیبت جمهوری اسلامی را مطالبه گر نبودن مردم از مسئولین دانست و گفت: نظام ما رکورد تصویب بهترین قوانین و همچنین رکورد مطالبه نکردن مردم از مسئولین درخصوص چگونگی اجرای این مصوبات و قوانین را دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به تشریح مفهوم اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار کرد: وقتی حرف از اقتصاد مقاومتی می زنیم عده ای فکر می کنند باید گرسنگی بکشیم درصورتی که اقتصاد مقاومتی اقتصاد سالم است و در اقتصاد مقاومتی اصل بر این است که همه مردم از رفاه و زندگی شرافتمندانه برخوردار باشند.
رحیم پور ازغدی با بیان این مطلب که رفاه توأم با شرافت و عزت از ویژگی های اقتصاد اسلامی است، بیان کرد: عده ای حاضرند حتی شکم خود را با زباله هم سیر کنند که این بر خلاف انسانیت، اسلامیت و به خصوص تشیعگری است.
وی با اشاره به لزوم مبارزه با فقر در اسلام، عنوان کرد: اسلام نمی خواهد همه در حداقل زندگی کنند و در اقتصاد مقاومتی هیچکس نباید گرسنه بماند، بلکه همه باید به نسبت تلاش و همتی که دارند رشد کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب که اسلام با دو سبک زندگی فقیرانه و اشرافیگرایانه مخالف است، گفت: انسانی که در فقر زندگی می کند از امکانات اولیه مانند خوراک، پوشاک، مداوا، تفریح، ازدواج و دیگر نیازهای اساسی خود محروم می ماند و نمی تواند به رشد و کمال برسد.
رحیم پور ازغدی ادامه داد: زندگی اشرافی یعنی زندگی با اسراف و با فاصله بسیار زیاد از مردم زندگی کردن که اسلام با این سبک زندگی نیز به مخالفت پرداخته است.
وی با اشاره به حدیث امام رضا (ع) مبنی بر اینکه خداوند از مدیریت غلط سرمایه و ثروت، بحث و نزاع فراوان و روحیه گداصفتی متنفر است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی با ضایع کردن ثروت و منابع و همچنین روحیه گدایی و عیاشی متنفر است و در این اقتصاد مردم می توانند به طور سالم رشد کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب که امروز در یک جنگ تحمیلی اقتصادی قرار داریم، اظهار تاسف کرد: عده ای همانطور که جنگ فرهنگی را قبول ندارند، جنگ اقتصادی را هم قبول نمی کنند درحالیکه درک اقتضایات اقتصاد مقاومتی به ما کمک می کند تا این جنگ اقتصادی را درک کنیم و در این جنگ فعالان اقتصادی، مردم و دولت باید با هم کار کنند.
رحیم پور ازغدی با تأکید بر اینکه باید کلمه «لااله الاالله» به  عرصه اقتصاد وارد شود، خاطرنشان کرد: زمانی که در اقتصاد نگاه اسلامی حاکم شود دیگر پول خدایی نمی کند ؛ ضمن اینکه رسیدن به یک اقتصاد سالم بدون انقلابی گری امکان پذیر نیست.
وی در پایان تأکید کرد: جامعه ما زمانی به ثروت و کارآفرینی می رسد که اصالت کار بر آن حاکم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار