آروین و دنیا کریمی زوج دوچرخه سوار سنندجی با هدف حمایت از کودکان کار مسیر سنندج تا کرمانشاه را رکاب زدند.
کد خبر: ۲۹۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 15 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا؛ روابط عمومی بهزیستی کرمانشاه گزارش داد، آروین و دنیا کریمی زوج دوچرخه سوار سنندجی امروز(24 شهریور) با هدف حمایت از کودکان کار و با شعار 'آموزش، بهداشت، تحصیل و دنیای اَمن حق همه کودکان' است مسیر سنندج تا کرمانشاه را رکاب زدند.
کریمی در بدو ورود به کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همراه همسرم امروز صبح از ساعت هشت و نیم با هدف حمایت از کودکان کار از سنندج به سمت کرمانشاه را رکاب زدیم.
وی اعلام کرد: هدف از این اقدام فرهنگی و اجتماعی این بود که همه افراد جامعه نسبت به سرنوشت کودکان کار در جامعه احساس مسئولیت کنند و آگاه باشیم کودکان کار نیز می توانند مانند فرزندان خودمان باشند.
به گفته کریمی، هدف دیگر ما از انجام این حرکت نمادین این بود که اعلام کنیم کودکان کار نیز باید به دور از محیط بزرگسالان مشغول بازی کردن و درس خواندن باشند، چرا که در این صورت است که می توانند از آسیب های اجتماعی به دور باشند.
وی افزود: ما برای گسترش فرهنگ حمایت از کودکان کار برنامه داریم که دور ایران را با دوچرخه رکاب بزنیم و این پیام را همچنین به خارج از مرزهای ایران و در کشورهای دیگر نیز منتقل کنیم.
دنیا کریمی نیز هدف از انجام این حرکت نمادین خود و همسرش را بازگرداندن هویت واقعی کودکان کار عنوان کرد و گفت: باید افراد جامعه آگاه باشند که کودکان نیز حق بازی کردن و درس خواندن را دارند.
به گفته وی، مشاهده کردن کودکان کار در خیابان ها و فعالیت داشتن آنها بر سر چهارراه ها و محیط بزرگسالان برای من و همسرم ناراحت کننده بود و با این حرکت سعی کردیم بتوانیم در راستای فرهنگ سازی توجه به کودکان کار اقدام مؤثری را انجام دهیم.
کریمی یادآور شد: چنانچه کودکان در سن کم دچار آسیب های اجتماعی شوند یقینا تبعات این کار می تواند برای جامعه و خانواده های آنها خطرآفرین باشد و آنها را در آینده با مشکل روحی و روانی مواجه سازد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار