نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: ترکمنستان با وضع تعرفه ترانزیتی برای کامیون‌های ایرانی قصد طرد این کشور از تجارت خود را دارد.
کد خبر: ۲۹۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 13 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، عبدالله حاتمیان اظهار داشت: در مسئله‌ای که برای مرز باجگیران پیش آمده در واقع باید گفت ترکمنستان فضا را به نوعی به سمت امنیتی شدن پیش برده و بعید است که این تعرفه را به زودی بردارد.

وی ادامه داد: در واقع باید گفت که شهرهای فیروزه و عشق آباد که از شهرهای بسیار مهم و راهبردی ترکمنستان هستند در نزدیکی گمرک باجگیران بوده و این کشور قصد دارد دسترسی ایرانی‌ها به این 2 شهر را کاهش دهد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: وضع تعرفه برای ایران در حالی صورت گرفته که برای ترکیه 20 درصد کاهش داشته و پر واضح است که ترکمنستان قصد دارد ایران را طرد کرده و تردد مرزی خود با کشور ما را به حداقل برساند.

حاتمیان با اشاره به تلاش‌های وزارت خارجه برای رفع مشکل مرز باجگیران، تصریح کرد: امید می‌رود که این مرز مجددا بازگشایی شود که در غیر اینصورت در ارتباط با این کشور تکدری پیش می‌آید که شاید نتوان آن را مدیریت کرد.

وی تأکید کرد: به ویژه اینکه رفتارهای بازدارنده و تعرفه‌ای ترکمنستان برای برخی از کشورها بوده و سیاست محدودیت و ایجاد ارتباط با برخی از همسایگان کاملا واضح است در غیر اینصورت با وجود مرز مشترک طولانی میان ایران و ترکمنستان نیازی نیست که این کشور سیاست‌های تقویت تجارت با ترکیه را در دستور کار بگذارد مگر اینکه مقاصد دیگری را در این بین دنبال کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار