با حضور سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در جلسه شورای مدیران معاونت صدا گوشه ای از تلاش های شبکه های رادیویی در ارتباط با دفاع مقدس یادآوری شد.
کد خبر: ۲۹۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 11 September 2016
 سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به اتفاق هیئت همراه و نسرین آبروانی معاون صدای رسانه ملی و مدیران شبکه ها و واحدهای ستادی رادیو در جلسه شورای مدیران معاونت صدا ضمن رو نمایی از 70 اثر نمایشی رادیویی با موضوع دفاع مقدس ،ابعاد مختلف این رویداد را مورد بررسی قرار دادند.

نسرین آبروانی معاون صدای رسانه ملی در این نشست گفت :سردار کارگر عضوی از خانواده رادیو شده اند. زیرا در بسیاری از مناسبت ها مانند راهیان نور و رادیو بهاران  همکاری مستمر خوبی با این رسانه داشته اند.دفاع مقدس یک موضوع فرهنگی است که در تمام طول سال برای ما موضوعیت دارد و اگر روزی سربازان ایران برای کشور عزیزمان نبرد کرده اند،امروزه همه همکاران به ویژه بخش چند رسانه ای موفق شدند طنین  صدای جمهوری اسلامی ایران را به فراسوی مرزها برسانند.

وی افزود،همین الان در کانادا،آمریکا ،آفریقا و در تمام دنیا برنامه های رادیو منتشر می شود و از طریق اپلیکیشن تلفن همراه رادیو به راحتی در خارج از مرزهای جغرافیایی کشورمان ،مخاطبان خاص داریم.

وی خاطر نشان کرد،دفاع مقدس برای ما اعتقادی است که قداست دارد و به همین خاطر همه شبکه ها به صورت ویژه برنامه سازی پیرامون دفاع مقدس را به صورت مستمر در تمام سال دارند. این مسله از آن جهت دارای اهمیت ویژه است  که فرهنگ جهاد و فرهنگ انقلابی گری در دنیای پر زرق و برق امروز به انسان مسلمان تشخص می بخشد و دلیل اصلی فعالیت ماهم همین موضوع است.

سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس با مهم خواندن نقش و جایگاه رادیو گفت ،
سال های گذشته همکاری های مستمری با رادیو داشته ایم که انصافا در این مدت ،تمام مناسبت های مختلف  مانند پوشش رادیویی راهیان نور با تاسیس رادیو بهاران،عملکرد بسیار خوبی را شاهد بودیم امیداورم سطح همکاری ها هر روز افزایش یابد.

وی با تاکید بر نقش راهبردری رادیو افزود،رادیو در تمام ادوار به ویژه در دوران دفاع مقدس،نقش بی بدلیلی از خود به یادگار گذاشت و ظرفیتهای رادیو در این مسیله بسیار وسیع است.

سردار کارگر با نقل قول های مستقیم از بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری در رابطه با جایگاه و اهمیت ویژه دفاع مقدس افزود:انقلاب توسط دفاع مقدس تثبیت شد .توانمندی های نظامی امروز در تولید تجهیزات پیشرفته و در اختیار قرار دادن آن به جبهه مقاومت نیز از برکات دفاع مقدس است.در زمان دفاع مقدس حتی سیم خاردار هم وارد می شد اما امروز همگان می بینند که در حال تولید موشک های دوربرد هستیم و دنیا به دنبال جلوگیری از افزایش برد موشک هاست.در دفاع مقدس به این باور رسیدیم که می توانیم.بهر حال امروز فرهنگ دفاع مقدس کشورهای سوریه،عراق ،یمن،غزه و لبنان را نجات داد.

وی در رابطه با تسری دفاع مقدس به سایر نقاط دنیا ادامه داد،یکی از دوستان خبرنگار از عراق نقل قول می کرد نیروهای مخلص حشد الشعبی عراقی، با همان برداشتی که از بسیج ما در زمان جنگ داشتند مانند آن ایام، همه  دارای سربند هستند،نوحه و روضه می خوانند و حتی چفیه به همراه دارند و توانستند عراق را نجات دهند که بخش قابل توجهی از آن توسط گروهک ترورسیتی تکفیری داعش اشغال شده بود.یا وضعیت مشابه  که در یمن و سوریه حاکم است.لذا باید این فرهنگ را به تمام فرهنگ ها و نسل ها منتقل کرد.

رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطر نشان کرد،زمانی که ابرقدرت های بزرگ دنیا در مقابل ایران می نشینند و مذاکره می کنند،همه  از برکات دفاع مقدس است زیرا آنها توانایی مبارزه و مقاومت ما را دیده بودند.لذا باید بتوانیم این توانمندی ها را منتقل کنیم و با زبان هنر این کار را انجام دهند.مردم واقعا به دفاع مقدس علاقه مندند.

وی در خاتمه گفت:کلید وحدت در کشور ما دفاع مقدس است .در رابطه با جلسات و مراسم های مختلفی که به نام دفاع مقدس برگزار می شود، طیف قابل توجهی از مردم و از همه جناح ها حضور دارند.لذا باید از فرصت پیش آمده استفاده و از همه بزرگواران رادیو خصوصا خانم آبروانی معاون صدای رسانه ملی و سایر عزیزان تشکر می کنم.

در این نشست مدیران شبکه های رادیویی به ارایه گزارشی ازبرنامه های خود در خصوص هفته دفاع مقدس پرداختند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار