مدیر مجتمع دامپروری کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: میزان تولید شیر خام و گوشت قرمز در مجموعه کشت و صنعت مغان در یک سال گذشته بیش از 2 برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸ 05 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد بصیری در آیین جشن انقلاب در کشت و صنعت مغان با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایجاد تحول در بخش‌های کشاورزی، دامپروری و توسعه تولید در این مجموعه‌ها گفت: مجتمع دامپروری کشت و صنعت مغان از مجموعه‌های عظیم گاوداری‌های بزرگ صنعتی است که از ظرفیت خوبی در تولید و توانمندی‌های بیشتر برخوردار است.

وی وجود 12 هزار راس دام در پنج ایستگاه شیری را به همراه فعالیت 2 ایستگاه پرورش تلیسه عنوان کرد و ادامه داد: برای تامین غذای مورد نیاز مجموعه دامپروری مغان روزانه 280 تن خوراک تهیه و توزیع می‌شود.

مدیر مجتمع دامپروری کشت و صنعت و دامپروری مغان فعال بودن ایستگاه‌های متعدد پرورش دام سبک و سنگین را در این مجموعه یادآور شد و افزود: میزان استحصال و تولید شیر خام در این مجموعه 2 برابر افزایش یافته و به بیش از 80 هزار تن رسیده است.

بصیری از 2 برابر شدن گوشت قرمز نیز خبر داد و تصریح کرد: با خرید و راه‌اندازی 2 دستگاه سیلاژبگر با هدف تولید و بسته‌بندی سیلوی ذرت علوفه‌ای و جلوگیری از ضایعات 25 درصدی برنامه‌ریزی‌ها برای بهره‌وری بیشتر در این حوزه مهیا شده است.

وی بازسازی ایستگاه‌های موجود و مهیا کردن زیرساخت‌های لازم را عنوان کرد و ادامه داد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش گله یکی از برنامه‌های جدی در این مجموعه است.

بصیری عنوان کرد: با حمایت‌هایی که انجام شده تولید شیر خام در این مجموعه ارتقاء یافته به طوریکه تولید روزانه شیر در این مجتمع به 130 تن با میانگین ظرفیت تولید 30 کیلوگرم در روز بیشتر از گذشته بوده است.

مدیر مجتمع دامپروری کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: امیدواریم نسبت به اصلاح سیستم‌های فروش و بازاریابی گاوها و گوساله‌ها در قالب این مجموعه و همچنین اجرای طرح‌های واکسیناسیون گله‌های دامی علیه بیماری‌ها اقدامات جدی و اساسی انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار