مدیرکل دامپزشکی قزوین خبر داد
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: همزمان با عید سعید قربان این اداره‌کل همچون سال‌های گذشته بر دام‌های قربانی نظارت می‌کند.
کد خبر: ۲۹۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 10 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سید بهمن نقیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس قزوین ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن این عید اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین همچون سال‌های گذشته دام‌های قربانی را تحت نظارت خود قرار داده است.

وی افزود: دام‌های قربانی که در عید سعید قربان ذبح می‌شود از لحاظ بهداشتی و شرعی مورد نظارت و بازرسی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین قرار گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: این اداره‌کل نسبت به آماده‌سازی 34 اکیپ مجهز و مجرب در زمینه ذبح بهداشتی دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان اقدام کرده است.

نقیبی یادآور شد: اکیپ‌های آماده شده از سوی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین از صبح روز عید سعید قربان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

* «تب خونریزی‌دهنده کریمه -کنگو» در انسان موجب مرگ می‌شود

این مسؤول با اشاره به زمان شروع فعالیت اکیپ مجهز دامپزشکی استان قزوین برای ذبح دام‌های قربانی که صبح روز عید سعید قربان است، ادامه داد: تا زمانی که تماس گیرنده‌ای با اداره‌کل دامپزشکی این استان وجود داشته باشد، این اکیپ کار خود را ادامه می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: برخی از مؤسسات خیریه کشتار دام‌های قربانی را در شب قبل از عید سعید قربان انجام می‌دهند که با تماس این مؤسسات اکیپ‌های سیار و مجهز اداره‌کل دامپزشکی این استان آمادگی حضور در محل مورد نظر را داشته و نظارت خود را به کار می‌گیرند.

نقیبی با بیان اینکه بیماری‌های مشترکی بین انسان و حیوان وجود دارد، عنوان کرد: این بیماری‌ها قابلیت انتقال دو طرفه را دارد که از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین بیماری مشترک بین دام و انسان(تب خونریزی‌دهنده کریمه ـ کنگو) است که در دام هیچ‌گونه علائمی نداشته و اما در انسان موجب مرگ می‌شود.

*شماره 1512 و پیامک 50001512 آماده خدمت‌رسانی به مردم قزوین

وی توصیه کرد: مردم استان قزوین لاشه‌های دام را بعد از ذبح و کشتار به مدت 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: علاوه بر 34 اکیپ مجرب و مجهزی که برای کشتار دام‌های قربانی در این استان در نظر گرفته شده است، 14 روحانی با این اکیپ همراه می‌شوند تا مراحل ذبح شرعی دام‌ها را نظارت کنند.

نقیبی تأکید کرد: از تمام مردم استان قزوین درخواست می‌شود، چنانچه دام قربانی برای ذبح عید سعید قربان دارند با شماره 1512 اداره‌کل دامپزشکی این استان تماس حاصل کرده تا نسبت به اعزام اکیپ‌های مجهز این اداره‌کل برای کشتار دام اقدام شود.

این مسؤول یادآور شد: شهروندان استان قزوین می‌توانند علاوه بر شماره تماس 1512 اداره‌کل دامپزشکی این استان از طریق سامانه پیامک 50001512 درخواست خود را برای اعزام اکیپ مجرب با هدف کشتار و دام‌های قربانی خود در روز عید سعید قربان اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با بیان اینکه سازمان میادین شهرداری قزوین عهده‌دار فروش دام‌های قربانی برای عید سعید قربان است، اضافه کرد: این سازمان مجوزهایی را صادر کرده تا در مکان‌های موردنظر دام‌های سالم و زنده برای فروش به مردم عرضه شود.

نقیبی عنوان کرد: پس از اعلام مکان‌هایی که سازمان میادین شهرداری قزوین برای فروش و عرضه دام‌های قربانی انجام می‌دهد، نیروهای اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین در محل قبل از آغاز خرید و فروش دام‌ها حاضر شده و سلامت دام‌ها و بازرسی قبل از کشتار را مورد بررسی قرار می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار