رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) از امضای تفاهم نامه تاسیس دبیرخانه شبکه - شهر دانشگاه کشورهای اسلامی برای شکوفایی شهری(CPI) توسط این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۹۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲ 10 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، دکتر سید ابوالحسن نائینی افزود: این تفاهم نامه بین بنیاد بین المللی رهبران شهری (ICL)، مجمع جهانی شهرهای اسلامی (WAIC) و این دانشگاه امضا شده است.
وی اضافه کرد: شبکه شهر - دانشگاه کشورهای اسلامی برای شکوفایی شهری(CPI) و به منظور ایجاد پلی میان دانشگاه های کشورهای اسلامی که در برنامه های ظرفیت سازی و پژوهش طرح ابتکاری شهری مشارکت دارند با نگاهی به همکاری و مشارکت بیشتر با دولت ها، بخش خصوصی و جامعه مدنی تاسیس و راه اندازی می شود.
نائینی ادامه داد: تمرکز شبکه یاد شده بر آن خواهد بود که چگونه ایده پایداری شهری و دستیابی به اهداف توسعه پایدار در شهرها می تواند محقق شود.
به گفته وی، اقدام های اصلی شامل انتشار و اجرای طرح های امیدوار کننده، تبادل اطلاعات در حال انجام، جذب دانشگاه های جدید و شناسایی نقاط عطف در مسیر هبیتات III است.
وی ادامه داد: افراد شرکت کننده، اساتید دانشگاه بوده که در بخش پژوهش و ظرفیت سازی پایداری شهری با تجربه گسترده در زمینه بافت های شهر اسلامی فعالیت داشته و قادر به بحث درباره راه و روش تقویت ارتباط بین پژوهش و عمل (اجرا) در حوزه توسعه پایدار شهری از طریق ارائه تجارب گویا یا مطالعات موردی در جهان اسلام و در میان سنت های دیگر، هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجمع جهانی شهرهای اسلامی تاکنون در حال متحد کردن اعضای اداره شهرداری ها، حرفه های مرتبط با برنامه ریزی شهری، مدیریت شهری و معماری برای ترویج رویکرد اسلامی توسعه پایدار بوده و تفکر خلاق و رهبری آینده نگر دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، ICL و WAIC دارای اهداف مشترک بوده که شهرهای سراسر جهان را در استفاده از شاخص های استاندارد جهانی برای بهبود مدیریت توسعۀ شهری حمایت کنند.
وی ادامه داد: این شبکه برای ارتباط برقرار کردن میان دانشگاه های سراسر جهان اسلام تاسیس و در پژوهش های شهری نوآورانه و برنامه های ظرفیت ساز با نظر به مشارکت بیشتر با دولت ها و بخش خصوصی فعال خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار