امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب:
امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب؛آن بیداری اسلامی که اسرای اهل بیت؛درشام آغازکردند وامروزبه سربازان مدافع حرم درسوریه ودربحرین وسایر کشورهارسیده،امروزه آل سعودرابه خشم آورده است.وبه هرقیمتی،خواهان سرکوب این بیداری اسلامی؛هستند.
کد خبر: ۲۹۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 10 September 2016
تابناک  کرمانشاه؛ امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع)بااشاره به واقعه عاشوراواسارت،اهل بیت اظهارکرد:سخنرانی حضرت زینب (س)وامام سجاد (ع) وامام محمدباقر(ع) یک بیداری نسبی دربین مردم شام؛به وجود آورد.ومردم؛اهل بیت،پیامبررابهترشناختند.ولعنت فرستادن بریزیدراآغازکردند.وهمین بیداری اسلامی؛باعث شد.یزیدعقب نشینی را آغازکند.ونسبت به اعمال،خودپشیمان شود.واین بیداری بزرگی بود.برای گروهی، ازمردم شام واماگروهی دیگرهمچنان،درخواب غفلت؛ماندند .
وی افزود:امروزه شام یا همان سوریه کنونی محل درگیری است.بین پیروان آل ابوسفیان که تشنه؛به خون اهل بیت اندبارزمندگان ایرانی وعراقی وسوری؛اعم ازشیعه وسنی؛که دست به دست هم؛داده اندوباآنهامقابله؛می کنند.
وی خاطرنشان کرد:آن بیداری اسلامی که اسرای اهل بیت درشام آغازکردند و امروز به سربازان مدافع حرم درسوریه ودربحرین و سایرکشورهارسیده،امروزه آل سعود رابه خشم آورده است.وبه هرقیمتی خواهان سرکوب این بیداری اسلامی؛هستند.
محمدی پور تصریح کرد:شیعیان باقرالعلوم (ع)مثل شهیدحسین علیخانی وشهیدحاج اکبر نظری که در کرمانشاه تشییع جنازه ی باشکوهی برای آنهابرگزارشدیک درک عمیقی ازاستکبار ستیزی داشتند.آنها اسلام را شناختندومایه ی افتخارشدند.وتاکنون استان کرمانشاه 11 شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی کرده است.که این شهدا مایه عزت ما هستند، و این عزت درگرو پیروی ازخط آل محمداست.واین خط ،خط مبارزه بااستکباراست و این مبارزه تمام نمی شودمگراینکه استکباربرای همیشه زمین بخوردوزمینه ی ظهور امام عصر(عج) فراهم شود.
وی عنوان کرد:دشمنی با آمریکا و اسرائیل یک کار سیاسی نیست بلکه یک مسئله ی عقیدتی است و ریشه در قرآن دارد کسی که قرآن را بفهمد چاره ای جز دشمنی با آمریکا و اسرائیل که ریشه ی استکبار جهانی اند ندارد.
محمدی پور با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری به حجاج و سخنان ایشان در بین خانواده های فاجعه منااظهار کرد:
مقام معظم رهبری (مدظه العالی)خیلی خشمگینانه سخن می گفتندوماکمتر چنین خشمی از رهبرمعظم انقلاب دیدیم.واز دلایل آن می توان به کشتار سال 66 توسط آل سعود که هنوز دیه ای بابت آن پرداخت نشده است.وهمچنین رفتارهای توهین آمیز وتحقیر آمیز با حجاج ایرانی و شیعی،حمایت ازتروریستهای داعش،تجاوز به نوجوانان در فرودگاه و کشتار سال گذشته اشاره کرد.
وی افزود:آل سعود لیاقت مدیریت حج را ندارندوبایدمدیریت حج به گروهی از جوامع اسلامی سپرده شود،در کشتار سال گذشته که چند هزار از حجاج کشته شدند هیچ کشوری جز جمهوری اسلامی ایران اعتراض نکرد و این نشان دهند ی این است که آل سعود با پول دهن دولت ها را بسته است.
خطیب نماز جمعه اسلام آباد غرب گفت:آل سعود دلیل راه ندادن حجاج ایرانی در مناسک حج را به گردن خود ایران می اندازند و سیاسی کردن حج توسط ایرانی ها را دلیل کارشان بیان می کنند و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل حاجیان را سیاسی می دانند.
وی با اشاره به آیه سوم سوره توبه بیان کرد : این آیه صراحتا به این مسئله که باید در روز حج اکبر که روز عید قربان است فریاد برائت از مشرکین سر داده شود،بنابراین حاجیان اگر در مناسک حج فریاد برائت از مشرکین را انجام ندهند حج آنها ناقص است و یکی از اعمال آن را انجام نداده اند.
حجت الاسلام محمدی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اصحاب رسانه شهرستان با امام جمعه و گلایه آنها ازبرخی مسئولین گفت:اهانت با انتقاد خیلی فرق دارد ما مسلمان هستیم و انتقاد ما به قصد رشد و پیشرفت و تعالی است .
وی افزود:ماجزولی امر مسلمین خط قرمزی نداریم.اگرکسی بخواهد به رهبر انقلاب انتقادبکند فقط باید ازطریق خبرگان واردشودوغیرازرهبر انقلاب هیچکدام ازماخط قرمزنیستیم ومی توانیم از یکدیگرانتقادکنیم.وانتقاد هم سازنده وسبب رشدوپیشرفت؛است.

گزارش:محسن احمدیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار