کد خبر: ۲۹۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 09 September 2016

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی اظهار کرد: متاسفانه گروهی هستند که فقط می‌خواهند یک استارت تبلیغاتی برای تخریب دولت بزنند و به دنبال هر بهانه‌ای می‌گردند که بتوانند موجی در این راستا ایجاد کنند و با ابتدایی‌ترین و کمترین اطلاعات در مسائل مطرح شروع به تخریب دولت می‌کنند.

وی با بیان این‌که «رقابتی بین مخالفین دولت برای وارد کردن هجمه به دولت ایجاد شده است» افزود: چندین مورد را در این جهت شاهد بودیم که یکی از آن‌ها موضوع FATF بود. خیلی از افرادی که به این خاطر به دولت حمله کردند اطلاعات کافی ندارند اما در پی هجمه وارد کردن به دولت هستند. تا جایی که بعضا این موضوع را خیانت به کشور می‌دانند در حالی که با این تندروی‌ها به نظام لطمه می‌زنند . اقدام FATF در برداشتن تحریم‌های ناعادلانه بانکی و اقتصادی که از سال ٢٠٠٧ بر ضد کشور ما وضع شده بود نتیجه اقدام مجلس، دولت و قوه قضائیه بود که منافع ملی در آن لحاظ شده است.

وی ادامه داد: شاید گروهی هم باشندکه فکر می‌کنند مخالفت‌شان مصالح کشور را دربرداشته باشد، اما کسانی که آگاهانه و بدون دلیل و صریح با این موضوع مخالفت می‌کنند از شفاف‌سازی می‌ترسند. کشور ما تا سال گذشته در کنار کره شمالی در لیست سیاه بدترین وضعیت در حوزه FATF قرار داشت و حالا اگر مشکل ما با تدبیر و برنامه حل نشود، آن وقت از برجام نتیجه مطلوبی نخواهیم گرفت که اتفاقا این خواست تندروهاست که تیشه به ریشه اقتصاد کشور است

سخنگوی فراکسیون امید مجلس با اشاره به انتقادات برخی افراد به برجام خصوصا در زمینه عدم مراودات بانکی تصریح کرد: اکنون با درایت دولت تدبیر و امید این گره باز شده و فرصت یک ساله‌ای پیش روی کشور قرار گرفته و ما این امکان را داریم که ارتباطات بانکی خود را با دنیا برقرا کرده و برای تداوم آن با حفظ منافع ملی فرصت‌سازی کنیم؛  لذا همین که ما در لیست سیاه پولشویی قرار نداشته باشیم یک برد برای کشور به حساب می‌آید.

وی یادآور شد: در بین کشورهای جهان ما تنها با رژیم صهیونیستی  قطع ارتباط  کامل داشته و داریم   اما نمی‌توانیم از نظر سیستم بانکی و اقتصادی خود را مقابل دنیا قرار دهیم. قطعا شعار، تبلیغ، هجمه و هیاهو دردی را دوا نمی‌کند و خوب است مخالفان فقط یک توضیح و دلیل منطقی بیاورند که اگر ارتباط ما با بانک‌های دنیا قطع شود، چطور می‌خواهند وضعیت اقتصادی کشور را مدیریت  و بحران بیکاری جوانان را حل کنند. طبیعتاً در صورت تندروی و بی‌تدبیری اقتصاد کشور دچار مشکل می‌شود و نهایتا مردم و کشور تاوان آن را میپردازند.

وی با بیان این‌که «کشور از تحریم‌های بانکی رهانیده شده است» ادامه داد: قطعاً در این قرارداد تدبیر و مصالح ملی طبق قوانین کشور لحاظ خواهد شد و باتوجه به قوانین داخلی مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله تبصره ٢ ماده ١ قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم  این توافق لطمه‌ای منافع ملی ما نخواهد زد. در مقابل، قطع مراودات اقتصادی ما با کل دنیا کمر اقتصاد کشور را می‌شکند و اقتصاد مقاومتی را تحت شعاع قرار می‌دهد.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به هجمه مخالفان دولت علیه برجام نیز گفت: کسانی بودند که برجام را کاملا ناموفق می‌دانستند در حالی‌که رهبری آن را تایید کرده بودند این کار با هدف تخریب دولت صورت می‌گرفت. مخالفت‌ها با FATF نیز عمدتا اغراض سیاسی به همراه دارد. جالب این‌که همان کسانی که در این‌باره اعتراض می کنند نسبت به واگذاری املاک شهرداری، مشکلات بانک دی و بنیاد شهید سکوت کردند و همین نشان می‌دهد مخالفت آن‌ها یک امر شعاری است که صرفاً به خاطر تخریب دولت و تضعیف آن در ایام منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آینده صورت می‌گیرد.

وی همچنین کفت: خاطره ی تلخ تحریم‌های ظالمانه و هزینه‌ای که برای لغو آن به نظام و کشور وارد کرد باید تجربه‌ای باشد که ما هوشیارانه‌تر راجع به نتایج زیانبار مباحث تحریمی FATF  تصمیم‌گیری کنیم که دوباره با فرصت‌سوزی برای نظام و اقتصاد کشور هزینه‌سازی نکنیم. با همه این تفاسیر اگر به فرض این تفاهم به ضرر ما باشد بعد از فرصت یک ساله که باید از آن نهایت بهره‌برداری اقتصادی از جمله انتقال ارز را برد بعد از اتمام یک سال اجباری به ماندن در آن نیست و می‌توان به همان حالت قبل و مجدد درلیست کشورهای غیر همکار و تحریم بانکی قرار بگیریم.

وی در پایان تاکید کرد: نکته قابل توجه این‌که مخالفان خارجی خروج ایران از تحریم های FATF لابی رژیم صهیونیستی ، حکومت صعودی ، تندروهای آمریکا یعنی همان حلقه مخالفین برجام بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار