مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی:
مدیر کل روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تاخیر در صدور رای اعتماد شورای عالی انقلاب فرهنگی به سرپرستان دانشگاهها ،امری معمول است و ربطی به تایید و رد صلاحیت ندارد.
کد خبر: ۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۳ 05 February 2015
به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، احمد یوسفیان دارانی، در واکنش به انتشار مطالبی در برخی نشریات محلی گفت: پرونده سرپرست دانشگاه محقق درموعد قانونی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده است و هرگونه تأخیری با توجه به شأن قانونگذاری شورای مذکور قابل توجیه است ضمن اینکه پرونده برای اخذ رأی اعتماد فعلاً در جلسه شورا طرح نشده است وهر گونه ادعایی مبنی بر تأیید یا رد صلاحیت بی مورداست.
وی گفت: انتصاب سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با حکم رسمی وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته و هیچ وقت مبتنی بر یک فکس نبوده است و بی شک هر کس که کمترین آشنایی با مبانی و اصول اولیه اداری را داشته باشد می داند که استخدام و بکارگیری افراد در دستگاه های دولتی تابع ضوابطی است و به طریق اولی انتصاب اشخاص به تصدی پست های مدیریتی آن هم در سطح سرپرستی دانشگاه اول استان مستلزم صدور حکم انتصاب از سوی مقام عالی وزارت است و رسمیت تصدی آن با تاریخ صدور حکم توسط وزیر است نه با زمان برگزاری مراسم معارفه و تودیع.
وی اظهار کرد: از تغییر مدیریت در مقام عالی وزارت تا انتخاب دکتر فرهادی بعنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چندین ماه بطول انجامید و بدیهی است در حالیکه وزارت مطبوع با سرپرستی اداره می شد، تأخیر در تأیید صلاحیت سرپرستان دانشگاه ها نیز دور از ذهن نیست و هیچ ربطی به صلاحیت آنان ندارد.
مدیر کل روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در مدت تصدی سرپرست دانشگاه نه تنها به فعالیت عادی خود ادامه داده، بلکه شاهد تحولات فراوانی نیز در این مدت بوده است.
وی افزود: انتخابی شدن پست های ریاست دانشکده ها، رونق مرکز رشد دانشگاه، اخذ مجوز اصولی برای پارک علم و فناوری استان، تشکیل مرتب جلسات هیأت های امنا و ممیزه و شورای دانشگاه، تأسیس رشته های متعدد در مقاطع مختلف، اخذ مجوز برگزاری آزمون های زبان وزارت علوم، برگزاری همایش های علمی و فرهنگی متعدد، توسعه فعالیتهای تشکل های دانشجویی و راه اندازی شورای صنفی دانشجویان و... از جمله تحولات در دانشگاه در مدت مدیریتی سرپرست دانشگاه می باشد.
یوسفیان دارانی گفت : لازم به ذکر است صرفنظر از مدت زمانی که مدیریت دانشگاه بعنوان سرپرست یا رئیس فعالیت نماید کوچکترین خللی در توسعه و رونق دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد نخواهد شد و با مرجع قرار دادن فرامین مقام معظم رهبری در زمینه مدیریت جهادی به فعالیت و توسعه پایدار و همه جانبه خود ادامه خواهد داد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار