مراسم افتتاحیه رقابتهای کاراته جام آسیا با حضور ورزشکارانی از شش کشور به میزبانی استان ایلام در سالن ورزشی الغدیر شهدای قلاویزان ایلام آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۲۹۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 08 September 2016
مراسم افتتاحیه رقابتهای کاراته جام آسیا با حضور ورزشکارانی از شش کشور به میزبانی استان ایلام در سالن ورزشی الغدیر شهدای قلاویزان ایلام آغاز شد.
 
به گزارش تابناک ایلام ،این مراسم از صبح امروز با حضور برخی از مسئولان فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران و مسئولان استانی و جمع زیادی از ورزشکاران و ورزش دوستان درحال اجراست .

رییس سازمان ورزش وجوانان استان ایلام در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار کرد:مسابقات آسیایی کاراته (سبک شیتوریو) در 2 بخش آقایان و بانوان با حضور 90 کاراته کای خارجی و بیش از 400 کاراته کای از کشورمان از امروز در سالن ورزشی شهدای قلاویزان ایلام شروع می شود.

بهرز حیدرزاده گفت:دراین رقابتها بیش از 90 ورزشکار زن و مرد شامل 60 کاراته کای مرد و 30 کاراته کای زن از پنج کشور افغانستان، ترکیه، لبنان، عراق و پاکستان به همراه نمایندگان کشورمان در رقابت های کاراته جام آسیا شرکت می کنند.

وی افزود:این مسابقات در پنج رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان و در 2 بخش بانوان و آقایان در تمام وزن ها برگزار می شود.
 
دبیرکمیته فنی فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران درمراسم افتتاحیه این رقابتها درایلام گفت: وحدت و یکپارچه سازی سبک های مختلف کاراته از برنامه ها و اهداف فدراسیون کاراته است. 
 
علی احسانی اظهار کرد: کاراته کشور در جایگاه مناسبی قرار دارد و توسعه بیش از پیش این ورزش پرطرفدار در دستور کار فدراسیون قرار دارد.

وی همچنین ایلام را میزبان شایسته رقابت های کاراته عنوان کرد و افزود: ایلام با توجه به توانایی ها و ظرفیت خود توانست میزبانی این دوره از مسابقات را برای نخستین بار اخذ کند و این بیانگر رشد ورزش در این استان و آمادگی مناسب استان ایلام در زمینه میزبانی مسابقات مختلف است.

مشاور استاندار ایلام در امور بانوان و خانواده هم گفت: ورزش باعث نشاط و شادابی در خانواده ها و جامعه می شود و موفقیت فرزندان را در پی دارد.
کلثوم خلیلوند افزود: در این میان بانوان به عنوان مادر و همسر نقشی عمده و شاخص در تقویت استعداد ها و توانمندی فرزندان خود دارند.
وی یادآور شد: ورزش باید به فرهنگی مفید بین خانواده ها تبدیل شود چرا که ورزش ضمن اینکه موجب ارتقای سلامت افراد می شود موجب جهت گیری ساختاراجتماعی به سوی ورزش می شود.

خلیلوند با بیان اینکه ورزش باید به عنوان پدیده ای همه گیر باشد، گفت: ایلام دارای ظرفیت های زیادی در حوزه های مختلف است که باید بکارگیری شود که با عزم و کمک مسوولان همواره شاهد فعالیت وپویایی ورزشکاران ایلامی در همه رشته های ورزشی باشیم.  
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار