مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از نظارت بهداشتی و شرعی 53 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی به منظور تامین بهداشت عمومی در روز عرفه و عید سعید قربان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 08 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس؛نادر پروردر جمع خبرنگاران اظهار داشت:اداره‌کل دامپزشکی با بهره‌گیری از توان کارشناسان دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی طی روز عرفه و عید سعید قربان نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی را به‌صورت رایگان توسط 53 اکیپ ثابت و سیار انجام می‌دهد.
ی با اشاره به تعیین محل‌های فروش دام زنده در استان کرمانشاه، افزود: هم استانی‌ها و خیران می‌توانند دام قربانی خود را از محل‌هایی که توسط شهرداری مشخص شده و زیر نظر نظارت بهداشتی دامپزشکی است،تهیه کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه هدف از نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی را تامین بهداشت عمومی و جلوگیری از انتقال بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان عنوان کرد و گفت: تمامی شبکه‌های دامپزشکی و کشتارگاه‌های دام سطح استان در روز عید سعید قربان، فعال و آماده ارائه خدمات رایگان به هم استانی‌ها هستند.
این مقام مسؤول ذبح دام در معابر و خیابان‌ها را موجب آلودگی زیست محیطی دانست و خاطرنشان کرد: در صورت امکان خیران استان، دام‌های قربانی خود را در نزدیک‌ترین کشتارگاه ذبح کرده و در منزل نیز با رعایت مسائل بهداشت فردی و محیطی، اقدام به ذبح دام کنند و همچنین می‌توانند از نظارت رایگان بهداشتی دامپزشکی توسط اکیپ‌های سیار بهره‌مند شوند.
وی یادآور شد: سامانه تلفنی چهار رقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 این اداره کل آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به تمام استان کرمانشاه است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار