مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حدود ۲۰ هزار تن از انگور تولید شده در باغات خراسان رضوی به روسیه صادر شده است.
کد خبر: ۲۹۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 07 September 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید هاشم نقیبی با بيان اين مطلب، اظهار كرد: سطح زیر‌کشت انگور آبی در استان 26 هزار و 500 هکتار و سطح زیر‌کشت انگور دیم 20 هزار هکتار است. مجموع تولید انگور ‌خراسان‌رضوی حدود 370 هزار تن بوده که متوسط عملکرد بخش آبی 18 هزار و 500 کیلو و متوسط عملکرد بخش دیم 1300 کیلو بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با بیان اینکه کیفیت انگورهای تولید شده در استان به ویژه شهرستان‌های خلیل‌آباد و کاشمر بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: از میزان انگور تولید شده در این شهرستان‌ها در سال 95 حدود 20 هزار تن به روسیه صادر شده است.

نقیبی بیان کرد: همچنین از مجموع محصولات انگور در خراسان‌رضوی 50 هزار تن کشمش خشک در 3 نوع سبز، پلویی و طلایی تولید شده که بخشی از آن نیز صادر شده است.

وی انگور را یکی از محصولات باکیفیت و  راهبردی کشاورزی در خراسان‌رضوی دانست و اظهار داشت: میزان تولید این محصولات مناسب بوده و برای توسعه صادرات آنها نیز برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار