کد خبر: ۲۹۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 07 September 2016
تابناک / قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه دولت از همه تشکل‌های قانونی حمایت می‌کند، گفت: دولت همواره تلاش می‌کند به احزاب موافق و مخالف میدان دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت, محمدحسین مقیمی ظهر امروز در نشست احزاب و گروه‌های سیاسی استان گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور و شهدای حادثه منا اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توجه خاصی به احزاب دارد و احزاب محدودیتی برای فعالیت در کشور ندارند.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه به 250 حزب در کشور مجوز داده شده است، بیان کرد: از بین 250 حزب، 150 حزب فعال در کشور وجود دارد و بقیه حزب‌ها غیرفعال هستند.

وی با اشاره به اینکه افزایش احزاب به منزله بی‌توجهی به آنها نیست، عنوان کرد: باید تلاش کنیم احزابی که به هم نزدیک هستند ادغام شوند و با تشکیل جبهه واحد در انتخابات شرکت کنند.

قائم مقام وزیر کشور یکی از کارکردهای حزب را آماده‌سازی نیروهای شایسته برای گرفتن مسئولیت عنوان کرد و گفت: هیچ‌گونه محدودیتی برای فعالیت احزاب در کشور وجود ندارد و احزاب در طول سال می‌توانند فعالیت کنند.

مقیمی فعالیت اکثر احزاب در ایام انتخابات را ناشی از طرز تلقی آنها دانست و مطرح کرد: احزاب برای فعالیت خود با منع قانونی مواجه نیستند و دولت از تمام فعالیت‌ها و تشکل‌های قانونی حمایت می‌کند.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند به همه احزاب مخالف و موافق میدان دهد، تصریح کرد: باید رقبای خود را تقویت کنیم و رقیب جدی باعث فعال شدن یک حزب می‌شود.

مقیمی با بیان اینکه باید شرایطی را فراهم کنیم که احزابی که با دولت زاویه دارند حرف‌های خود را بیشتر بزنند، خاطرنشان کرد: نقدهای احزاب مخالف دولت باعث می‌شود اشکالات خود را متوجه شویم.

وی سه حزب اصلاح طلب, اصولگرا و معتدل را سه ضلع مدیریتی خانه احزاب عنوان کرد و گفت: همه تلاش خود را می‌کنیم تا احزاب فعال شوند ولی اقدام اصلی بر عهده خود آنها است و ما فقط مانع آنها نمی‌شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار