مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این استان، 242 خانوار شهری و 50 خانوار روستایی دارای 2 فرزند معلول یا بیشتر هستند، گفت: برای این خانواده‌ها 300 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای تهیه مسکن اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۲۹۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 07 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس؛امید قادری امروزبا بیان اینکه سازمان بهزیستی بیش از 150 وظیفه مهم دارد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی متولی اصلی امور اجتماعی و رفاه اجتماعی است و خانواده نیز به‌عنوان کوچک‌ترین نهاد جامعه دارای جایگاه ویژه و ارزنده‌ای در این نهاد است.
وی با اشاره به گسترش آزمایشات ژنتیکی در استان، ادامه داد:مشاوره ژنتیکی تا حد زیادی می‌تواند در کاهش نقص‌های ژنتیکی اثر داشته باشد،چرا که معلولیت‌ها اثرات فراوانی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی ایجاد می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یکی از معضلات مهم جامعه را بروز معلولیت‌ها دانست و گفت: سه مرکز در شهر کرمانشاه و یک مرکز در شهرستان کنگاور کار مشاوره ژنتیکی را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به هزینه بالای انجام آزمایشات ژنتیکی، خاطرنشان کرد: در این راستا، هزینه آزمایشات ژنتیکی از سوی بیمه‌های درمانی و یا سازمان بهزیستی به‌خصوص برای افرادی که از توانایی مالی خوبی برخوردار نیستند تامین می‌شود.
این مسؤول از پرداخت مبلغ 300 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به خانواده‌های که دارای دو فرزند معلول یا بیشتر هستند خبر داد و گفت: این کمک بلاعوض از سوی بهزیستی، راه و شهرسازی و انجمن خیران مسکن‌ساز استان کرمانشاه تامین می‌شود.
قادری ادامه داد: در استان کرمانشاه، 242 خانوار شهری و 50 خانوار روستایی دارای 2 فرزند معلول یا بیشتر هستند.
این مسؤول با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اینکه این خانوارها تا پایان سال‌جاری دارای مسکن شوند،گفت:برای عملی شدن این اقدام نیازمند حمایت‌های مالی شهروندان و خیران استان هستیم.
قادری از خانواده‌های دارای دو فرزند معلول یا بیشتر، خواست که به سازمان بهزیستی مراجعه کنند تا از تسهیلات بلاعوض 30 میلیون تومانی برای تهیه مسکن بهره‌مند شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار