معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری:
اولین؛نشست کمیته فرهنگ،کاروکارآفرینی؛باحضورمعاون اقتصادی وتوسعه منابع استانداری؛برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 07 September 2016
به گزارش تابناک،به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ مهندس رضا رحیمی در این نشست با ذکر این نکته که فرهنگ زیربنای توسعه اقتصادی است. ودرادامه اظهار کرد:تغییرفرهنگ کارمی تواندظرفیتهای عظیم اقتصادی استان را به حرکت درآورد.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری؛افزود:بخش عمده ای از ریشه های مشکل بیکاری کرمانشاه رابایددرحوزه فرهنگ جستجوکرد که متأسفانه تاکنون فعالیت قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته است.
رحیمی،ادامه داد:دراین عرصه  نیازمند یک کار درازمدت و دامنه دار هستیم.ویک روزه؛نمی توان شاهدتغییربودودراین زمینه از ظرفیت های دانشگاه ها،آموزش و پرورش،صداوسیما،جهاد کشاورزی،وازدیگر دستگاه هانیزبایداستفاده کنیم.
بهبود وضعیت اشتغال نیازمند تغییر در فرهنگ کارآفرینی 
وی درادامه خاطرنشان کرد:اگرخواهان تغییردر وضعیت اشتغال هستیم.بایدتلاش کنیم.فرهنگ کاروکارآفرینی تغییر پیدا کند.
رحیمی افزود:درزندگی ائمه اطهار می توان نمونه های برجسته ای از کار و کارآفرینی یافت. امام علی (ع) بسیاراهل کار و تلاش بودند.وباغات مثمر بسیاری را در طول سال های زندگی پربار خویش آباد کردند.
نسل های پیشین افراد تلاش گری بودند
معاون استاندار عنوان کرد:نسل های پیشین کرمانشاهی؛افرادبسیارتلاشگر بوده اند.ودرآن دوران فرهنگ کار و کارآفرینی دراوج خویش بوده است.
این مدیر ارشد اقتصادی ادامه داد:کرمانشاه از جمله استان هایی است که در مقایسه با مساحت آن دارای بیشترین میزان موقوفات است.
کرمانشاهیان؛درعین کاروتلاش مازاداموال خویش را وقف زواراباعبداله الحسین کرده اندو بسیار مهمان نواز بوده اند.
وی ادامه داد:فرهنگ مهمان نوازی همچنان باقی مانده ولی متأسفانه فرهنگ کار و تلاش بسیار کم رنگ شده است.
کرمانشاهیان موفق به عنوان الگوهای کارآفرینی معرفی شوند
مهندس رضا رحیمی با تاکید بر این نکته که کرمانشاهیان موفق کم شمار نیستنددر ادامه اظهار کرد:این افراد می توانند به عنوان الگوهای موفق کارآفرینی به جامعه معرفی شوند.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود:طی این سال ها از همین کرمانشاه افراد برجسته ای توانسته انددرسطح وزیر،معاون رئیس جمهور و روسای بانک ها مطرح شوندو از سرآمدان این عرصه ها باشند.
این مدیر ارشد اقتصادی ادامه داد:هم اکنون برخی کشاورزان در منطقه دالاهو و در ارتفاع بالای 1800 متر باغات بادام کاشته اندودرهرهکتار نیزحدود10میلیون؛ تومان درآمددارند.که درمقایسه با درآمد حاصل از دیگر محصولات فوق العاده چشمگیر است.
مهارت آموزی و آموزش لازمه فرهنگ کاروی یکی از موضوعات مهم فرهنگ کار را مهارت آموزی و آموزش دانست.وگفت:دراین زمینه فعالیت های کمی صورت گرفته است و هنوز در بسیاری از مشاغل کارگران ماهر از خارج  از استان تأمین می شوند.
رحیمی ادامه داد:بسیاری از کارگران صنعتی استان از حداقل های مهارتی بی بهره اند که باید از آموزش های لازم بهره مند شوند
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری ادامه داد:دربرخی مناطق استان پروژه های بزرگی در دست احداث هستند که باید همزمان جوانان بومی را متناسب با نیاز آن پروژه ها به فراگیری مهارت های فنی تشویق کرد تا در آن مجموعه ها به کار گرفته شوند.
این مدیر ارشد مناسبت های سالیانه را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کارآفرینی دانست و گفت:مناسبت هایی همچون جشنواره کارآفرین، هفته کار و کارگر، روز صنعت و روز صادرات می توانند بسترهای مناسبی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کار و کارآفرینی باشند.
وی همچنین از تشکل های بخش خصوصی خواست در حوزه تربیت بازرگانان و کارآفرینان به شکل جدی تری فعالیت کنند تا در سال های آینده شاهد تحرک بیشتری در عرصه تجارت و بازرگانی استان باشیم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار