مدیر آموزش و پرورش آبیک خواستار شد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک، مساعدت مسؤولان این شهرستان برای تخفیف و تقسیط بدهی حامل‌های انرژی 18 واحد آموزشی را خواستار شد.
کد خبر: ۲۹۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 04 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، مهرداد یحیایی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به استقرار پایه دهم و تحقق هدایت تحصیلی در نظام جدید، برای ثبت‌نام دانش‌آموزان با مشکلات بسیار زیادی مواجه بودیم که از این پیچ خطرناک به سلامت عبور کردیم.

وی افزود: با توجه به تحصیل جمعیت بالای دانش‌آموزی  در رشته تجربی، به مصلحت نیست که همه دانش‌آموزان  در این رشته تحصیل کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: با مساعدت‌های فرمانداری، آسفالت هنرستان پسرانه شهدای آبیک و دبیرستان امام موسی کاظم(ع) صورت گرفت که با هماهنگی بخشدار، آسفالت دبیرستان روستای هزارجلفا در دست اقدام است.

یحیایی اضافه کرد: احداث فضاهای آموزشی در شهرک‌های فردوس و بعثت شهر آبیک جزء اولویت‌دارترین پروژه‌های آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث مدرسه در شهرک بعثت  از سوی راه وشهرسازی، 3 هزار و 200 متر زمین اختصاص داده شده است.

این مسؤول با اشاره به تقاضای مردم شهرک خرم مبنی بر وجود واحد آموزشی بیان کرد: با ضمیمه پیش دبستانی به دبیرستان پسرانه امام علی(ع) موافقت شده ولی با توجه به غیرقانونی بودن ضمیمه کردن هرگونه واحد به هنرستان‌ها، تحقق این امر در هنرستان دخترانه متانت منتفی شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با اشاره به اجرای طرح یاوران ولایت طی تابستان امسال افزود: 115 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر به صورت مشترک با آوج در اردوی دو روزه طالقان شرکت کرده و از کلاس‌های آموزشی در زمینه اعتقادی، مهارتی و فضای مجازی آشنا شدند.

یحیایی ادامه داد: 19 نفر از دانش‌آموزان شامل 11 دختر و 8 پسر در اردوی سه تا پنج روزه استان همدان در قالب طرح یاوران ولایت شرکت کردند.

وی اضافه کرد: 14 نفر از معلمان شهرستان آبیک در قالب طرح حلقه‌های صالحین به رامسر اعزام شده و از دوره‌های لازم در این طرح آموزشی بهره‌مند شدند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: 18 واحد آموزشی شهرستان آبیک در زمینه حامل‌های انرژی به دستگاه‌های خدمات‌رسان بدهی دارند که از مسؤولان درخواست می‌شود با تخفیف و تقسیط بدهی، آموزش و پرورش را در این امر یاری رسانند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اذعان کرد: سال گذشته در دو مرحله به مدارس شهرستان آبیک سرانه پرداخت شد که رقم قابل توجهی نبود که کفاف مدارس را بدهد.

یحیایی افزود: بخشی از بدهی حامل‌های انرژی واحدهای آموزشی از سال 90 به بعد بوده که بخشنامه شد مدارس از پرداخت حامل‌های انرژی معاف است، ولی 18 واحد آموزشی بدهی دارند که برخی از این بدهی‌ها رقم بالایی است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مدعی این موضوع نیست که بدهی حامل‌های انرژی را به دستگاه‌های مربوطه پرداخت نکند بلکه انتظار می‌رود با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار دارد آب، برق و گاز مدارس به هیچ عنوان قطع نشود.

این مسؤول اضافه کرد: وقفه 2.5 ساله سبب شده که واحدهای آموزشی در زمینه حامل‌های انرژی به دستگاه‌های مربوطه بدهی داشته باشد که می‌طلبد مسؤولان مساعدت و تعامل را در این زمینه ایفا کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: ایجاد مدرسه متوسطه اول در روستای خطایان در جلسه کمیته برنامه‌ریزی مورد تأیید و موافقت قرار گرفته که نامه آن برای أخذ مجوز به اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین ارسال شده است.

یحیایی تصریح کرد: ایجاد مدرسه متوسطه دوره اول در دبستان ابتدایی روستای خطایان مغایر با طرح دوری کردن مدارس است چراکه در نظام آموزشی جدید ابتدایی دوره  اول تا سوم و دوره چهارم تا ششم به صورت مجزا شکل گرفته است.

وی افزود: با ترکیب مدرسه متوسطه دوره اول با دبستان در روستای خطایان زنگ‌های تفریحی مغایر و متفاوت می‌شود؛ این درحالی است که وجود سرویس بهداشتی مجزا و نیروهای لازم برای تدریس نیاز داریم.

این مسؤول ادامه داد: اگر تعداد دانش‌آموزان به 60 نفر برسد، می‌توان فضای آموزشی مستقل در روستای خطایان ایجاد کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اضافه کرد: با دو شرط تأمین نیرو، استفاده از نیروی اضافه و نیز آمار بالای 15 نفر برای تشکیل کلاس از استان قزوین مجوز ایجاد متوسطه دوره اول با دبستان در روستای خطایان دریافت می‌کنیم.

یحیایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 پایه در روستای خطایان وجود دارد که از این تعداد، دو کلاس مختلط است.

وی بیان کرد: نیاز به سه کلاس در روستای خطایان داریم که در حال حاضر دو کلاس داریم و برای کلاس سوم مکانی وجود ندارد.

این مسؤول افزود: با تقاضای مردم برای استقرار مدرسه در شهرک خرم و روستای خطایان مخالفتی نداریم ولی می‌طلبد موانع برطرف شود تا در هنگام سال تحصیلی با مشکل مواجه نشویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار