سی و نهمین دوره مسابقات قرآن‌کریم کرمانشاه
داور بین‌المللی بخش تجوید و فصاحت سی و نهمین مسابقات استانی قرآن‌کریم کرمانشاه گفت: صدا و سیما با تولید فیلم و برنامه موثر در جامعه توازن فرهنگی ایجاد کند.
کد خبر: ۲۹۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 04 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ محمدرضا پورزرگری،اظهار داشت:حفظ قرآن‌کریم در دوره‌های آموزش و پرورش و موسسات قرآنی را باید جدی گرفت
.وی بر مسئله حفظ مفاد آموزشی قرآن‌کریم تاکید و بیان کرد: اگر افراد با 12 سال تحصیل حتی یک جزء قرآن حفظ نباشند مشکل از سیاست‌های کشور است و باید در آموزش و پرورش این مسئله کارشناسی شود.
به گفته پور‌زرگری، به‌عنوان انسان‌های مومن و متعهد باید قرآن‌کریم را بخوانیم، بشناسیم، بفهمیم و از طرفی مسائل خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را با ویژگی انسان‌سازی آن حل کنیم.
وی با اشاره به اینکه در سوره آل‌عمران و جمعه اشاره به تزکیه و تعلیم قرآن وجود دارد، گفت: باید در محیط خانواده با الگوهای قرآنی و رعایت حق فرزند بر والدین و بالعکس، در انتخاب اسم خوب، تربیت مناسب و آموزش قرآن به فرزندان و نسل آینده‌ساز کشور تلاش کنیم.
به گفته داور بین‌المللی بخش تجوید و فصاحت سی و نهمین مسابقات استانی قرآن‌کریم کرمانشاه، مدعیان به معرفت قرآن از قاری مفسر و معلم باید به آن عمل کنند تا بتوان قرآن را از مهجوریت نجات داد.
این مسؤول ادامه داد: رفتار، عملکرد و دیدگاه همه اقشار جامعه و به‌ویژه ارکان حکومت و نظام باید براساس دستورات قرآن‌کریم باشد و در این راستا بانک‌ها، اداره‌ها، مدیران و کارمندان باید رفتارشان در جامعه، اسلامی و قرآنی باشد.
پورزرگری تاکید کرد:حاکمیت سازمان‌های قضایی،وصدا و سیما با تولید فیلم و برنامه موثر در جامعه توازن فرهنگی ایجاد کند.
به گفته این چهره برتر قرآنی، اگر در مجموع قامت کلی نظام و مملکت را نظاره کنیم از هر نظر باید به قرآن نزدیک باشد.وی با تاکید بر اینکه متولیان بودجه‌های قرآنی باید در مقابل جامعه پاسخگو باشند و شفاف‌سازی صورت بگیرد بر صرف بودجه به اسم قرآن و در مسیر آن تاکید کرد.
نخبه قرآنی و داور بین‌المللی قرآن‌کریم اظهار داشت: باید در حوزه آموزش و پرورش، تبلیغ، رسانه، نخبه‌پروری، احیا نخبگان، رسیدگی به فعالان امور معارف در موسسات و مراکز قرآنی هزینه شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار