رئیس نظام صنفی کشاورزی استان قم گفت: از تحویل ۱۸ هزار تن گندم و ۱۷ هزار تن جو از کشاورزان قمی خبر داد.
کد خبر: ۲۹۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 03 September 2016
به گزارش تابناک قم، علی مومن با اشاره به خرید تضمینی گندم و جو در استان قم گفت: طبق تصمیم گیری‌های صورت گرفته مقرر شده که جو خریداری شده از کشاورزان در بازار بورس عرضه شود تا با فروش آن پول در اسرع وقت  به کشاورزان پرداخت شود.

فروش هفت هزار تن جو قم در بورس


وی ادامه داد: حدود ۱۷ هزار تن جو در استان قم از کشاورزان تحویل شد که از این مقدار تاکنون هفت هزار تن آن در بازار بورس به ازای هر کیلو ۷۲۰ تومان فروخته و پول آن نیز به کشاورزان پرداخت شده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان قم ادامه داد: دولت مقرر کرده بود که هر کیلو جو را از کشاورزان به قیمت هزار و ۲۰ تومان خریداری کند که ما به التفاوت جو فروخته شده در بورس و قیمت اعلام شده دولت  در حال حاضر ۳۰۰ تومان است و تاکنون این مابه التفاوت به کشاورزان پرداخت نشده است.

قیمت تمامی گندم های خریداری شده از کشاورزان قم پرداخت شد

مومن در ادامه به خرید تضمینی گندم نیز اشاره و بیان کرد: ۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان قم تحویل شده که طبق قیمت مصوب برای هر کیلو هزار و ۲۵۰ تومان قیمت گذاری شده است که خوشبختانه کشاورزان قمی کل هزینه گندم خود را دریافت کرده‌اند.

وی ابراز داشت: اگر چه قیمت کامل گندم به کشاوزران قم پرداخت شده است اما کشاورزان قم تاکنون هزینه محصولاتی که در سال گذشته دچار خسارت شده را دریافت نکرده‌اند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی قم درباره کیفیت محصول جو و گندم قم گفت: گندو و جو تولید شده در قم از کیفیت بالایی برخوردار است و در خرید از کشاورزان نیز تمامی شرایط خرید تضمینی برای بهترین خرید رعایت شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار