رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: پیشوای نهم شیعیان نهضت علمی پدر بزرگوارشان را احیا کردند و به تربیت شاگردان فراوانی پرداختند.
کد خبر: ۲۸۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹ 02 September 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام جواد عظیمی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: دوران امامت امام جواد(ع) مصادف با دورانی بود که فرقه‌ها، نحله‌ها و عقاید مختلف در جامعه در حال شکل‌گیری بود.

وی خاطرنشان کرد: عقاید انحرافی در اقصی نقاط جهان اسلام وجود داشت، بنابراین ایشان باید پاسخگو بودند، بنابراین حضرت با برگزاری جلسات مناظره و بحث‌های متعدد به مبارزه پرداختند تا از انحرافات جلوگیری کرده و در زمینه ترویج فرهنگ و مکتب تشیع وظیفه خود را انجام دهند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به سن کم امام جواد(ع) گفت: این مسئله بهانه‌ای برای عباسیان شد تا در برابر این امام بزرگوار بایستند تا نسبت به مکتب تشیع تزلزل به وجود آید، ولی حضرت با سیاست، کرامات و بهره‌گیری از علوم کامل وحیانی و الهی در مناظرات مختلف شرکت کردند تا حقانیت امامت خود را به اثبات برسانند.

وی عنوان کرد: پیشوای نهم شیعیان با سیاست خاص و علم وحیانی با دشمن مبارزه کردند و یکی از دلایل مهمی که دستگاه خلافت عباسی سبب شد، حضرت را به شهادت برسانند، این مسئله بود که باور نمی‌کردند این امام بزرگوار در این سن بتواند این چنین از مکتب تشیع، انسانیت و بشریت دفاع کرده و زندگی حقیقی و الهی را برای جامعه تبیین کنند.

عظیمی یادآور شد: امام جواد(ع) مانند سایر ائمه اطهار(ع) سنگرها را فتح کردند و در ترویج مکتب تشیع قدم‌های مهم و ارزشمندی برداشتند.

وی با بیان اینکه مأمون عباسی دختر خود ام فضل را در خانه امام قرار داد تا امام را مراقبت و کنترل کند، گفت: در نهایت مجبور شدند این امام بزرگوار را در جوانی به شهادت برسانند، زیرا حرکت و قدرت امام را نمی‌توانستند تحمل کنند.

وی یادآور شد: پس از امام صادق(ع)، امام رضا(ع) نهضت علمی گسترده‌ای را به وجود آوردند و امام جواد(ع) این نهضت عظیم علمی و فرهنگی را استمرار بخشیدند و با تربیت شاگردان توانمند و بیان عقاید آن را گسترش دادند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: پیشوای نهم شیعیان نهضت علمی پدر بزرگوارشان را احیا کردند، این امام بزرگوار شاگردان فراوانی را تربیت کردند، در زمینه دانش ادبیات، فلسفه، ‌فقه و مسائل دیگر حضرت به طور گسترده فعالیت کردند، بنابراین بدخواهان نتوانستند امام را تحمل کنند و سرانجام ایشان را به شهادت رساندند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار