کد خبر: ۲۸۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 01 September 2016

به گزارش تابناک لرستان ،معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از روستاهای محروم بخش کاکاوند شهرستان دلفان بازدید کرد .

  در این بازدید فرماندار شهرستان دلفان ناکافی بودن راه ارتباطی آسفالته ، فرسوده بودن واحدهای مسکونی ، عدم پوشش صداو سیما در برخی مناطق ، مشکل آب شرب و بیکاری را از مهمترین مشکلات روستاهای شهرستان دلفان عنوان کرد .
جعفر طولابی از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خواست با تخصیص اعتبارات مورد نیاز نسبت به حل بخشی از مشکلات این روستاها اقدام نماید .
این گزارش حاکیست معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در بازدید خود از نزدیک با مسائل و مشکلات روستاییان بخش کاکاوند شهرستان دلفان آشنا شد و نسبت به تامین اعتبار برای جبران بخشی از محرومیت ها قول مساعد داد .
دکتر سید ابوالفضل رضوی در حاشیه این بازدید به ایرنا گفت : ایجاد تعاونی های روستایی و آموزش روستاییان دو رویکرد مهم این معاونت برای توسعه روستاها عنوان کرد .
وی اظهار داشت : بایستی با ایجاد شرکت های تعاونی کوچک نسبت به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اقدام نمود و ما نیز هر چه در توان داشته باشیم برای ایجاد شغل به کار خواهیم گرفت .
این مسئول ، به زنان روستایی اشاره کرد و بیان داشت : یکی از سیاست های این معاونت گسترش آموزش های فنی و حرفه ای برای ایجاد شغل برای بانوان است .
رضوی افزود: در قالب این طرح به زنان آموزش های لازم جهت یادگیری در زمینه های صنایع دستی داده می شود تا آنان بتوانند با فراگیری حرف مورد علاقه خود برای خود شغل و درآمد ایجاد نمایند .
وی ، به ظرفیت ها و پتانسیل های استان لرستان اشاره کرد و گفت : متاسفانه از این ظرفیت ها و پتانسیل ها به خوبی استفاده نشده است در حالی که می توان از این ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال و توسعه در لرستان استفاده کرد .
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد در قالب یک برنامه سه ساله بتوانیم بسیاری از مشکلات روستاهای استان لرستان را حل نمایم .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار