معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از سیاست‌های ما این است که همه شهرهای جدید را به شهر مادر متصل کنیم، چراکه امکاناتی که در اطراف شهر مادر وجود دارد، می‌تواند بسترساز و سبب حل مشکلاتی مانند آلودگی هوا باشد.
کد خبر: ۲۸۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 01 September 2016
به گزارش تابناك رضوي، محسن نریمان ظهر امروز در بازدید از عملیات اجرایی قطعه سوم متروی مشهد-چناران اظهار داشت: با اجرای قطعه سوم قطار شهری امیدواریم بتوانیم زمینه حمل و نقل آسان و سریع بین گلبهار و مشهد را ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از سیاست‌های ما این است که همه شهرهای جدید را به شهر مادر متصل کنیم، چراکه امکاناتی که در اطراف شهر مادر وجود دارد می‌تواند بسترساز و سبب حل مشکلاتی مانند آلودگی هوا باشد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در رابطه با نوع پرداخت هزینه‌ها خاطرنشان کرد: نوع پرداخت 60 درصد تهاتر و 40 درصد نقدی است که نوعی از اجرای اقتصاد مقاومتی به حساب می‌آید چراکه از امکانات بالقوه استفاده شده است.

نریمان ادامه داد: در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی از روش‌هایی مانند تهاتر، همکاری با بانک‌ها، بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی استفاده می‌شود چراکه نمی‌شود فقط بر اعتبارات دولتی حساب باز کرد و لازم به ذکر است که با وجود داشتن اعتبارات مستقیم توانسته‌ایم مشکلات را تا حد زیادی حل کنیم.

در ادامه محمد گریبانی، مدیر اجرایی پروژه قطار مشهد - گلبهار به تشریح پیشرفت پروژه خط سه قطار برقی گلبهار- مشهد پرداخت و افزود: مسیر مترو آزادسازی شده و شرکت عمران آن را برای مناقصه آماده کرده است، مسیر قطار 40 کیلومتر تا گلبهار بوده که 6 کیلومتر افزایش یافته و به چناران رسیده است و پیشرفت فیزیکی قطعه اول 78 درصد و قطعه دوم 90 درصد بوده است.

مدیر اجرایی پروژه تصریح کرد: مبلغ قرارداد برای قطعه سوم 28 میلیارد تومان بوده که بعد از برگزاری مناقصه به شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی سپرده شد، همچنین برای بحث اجرایی عملیات قطعه چهارم به طول 6 کیلومتر قرار است برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا برای تملک مسیر آماده شوند.

وی در رابطه با بودجه اختصاص یافته گفت: مبلغ 89 میلیارد تومان در ردیف بودجه با پیگیری‌های انجام شده قرار است تخصیص پیدا کند و تاکنون برای آزاد‌سازی مسیر قطعه یک و دو 75 میلیارد تومان هزینه و برای قطعه 3 نیز 28 میلیارد تومان هزینه شده است.

گریبانی در رابطه با مشکلات مسیر تملک قطار برقی خاطرنشان کرد: نیروگاه توس، شهرک صنعتی و تعاونی حکمت در مسیر قطار هستند  که نیاز به پیگیری دارد و اگر حل شود پروژه 100 درصد آزاد سازی می‌شود.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار