ستاره ملی‌پوش ورزش جانبازان و معلولین استان قم به عنوان نخستین ورزشکار تاریخ رشته بسکتبال با ویلچر بعد از غلبه بر مشکلات روحی و جسمی ناشی از معلولیت اکنون به بزرگترین موفقیت زندگی خود یعنی حضور در پارالمپیک دست یافته است.
کد خبر: ۲۸۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲ 31 August 2016
به گزارش تابناک قم، محمد محمدنژاد در حالی به عنوان ورزشکار رشته بسکتبال با ویلچر همراه با کاروان فرهنگی ورزشی منا و به عنوان نماینده ورزش جانبازان و معلولین قم به رقابت‌های پارالمپیک ریودوژانیرو برزیل اعزام می‌شود که از سال 1389 وارد این رشته ورزشی شده است و اکنون به افتخار حضور در این رویداد مهم ورزش جهان دست یافته است.

قطع نخاع به دلیل تصادف در سانحه رانندگی با موتور سیکلت

محمدنژاد که بر اثر تصادف در یک سانحه رانندگی دچار معلولیت شده است، می‌گوید: تقریبا هشت سال قبل بود که به عنوان راکب موتورسیکلت دچار سانحه رانندگی و به دلیل ضایعه قطع نخاع، معلول شدم، واقع اتفاق بدی بود که من را نزدیک به یک سال و نیم خانه‌نشین کرد و تاثیر بسیار بدی در روحیه و زندگی‌ام گذاشت.

وی می‌گوید: اما حضور در ورزش برای من و زندگی‌ام برکات بسیار زیادی داشت و از زمانی که وارد فعالیت‌های ورزشی شدم، هم روی پای خود ایستادم و هم اینکه بسیاری از مشکلات ناشی از معلولیت را فراموش کردم و به لطف خدا در عرصه ورزش پیشرفت کرده و اکنون عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران هستم.

از معلولین عزیز می‌خواهم که هرگز معلولیت را پایان زندگی ندانند

محمدنژاد با تاکید بر اینکه از معلولین عزیز می‌خواهم که هرگز معلولیت را پایان زندگی ندانند، می‌گوید: بیش از یک سال به دلیل مشکلات روحی ناشی از معلولیت هرگز روابط اجتماعی نداشتم ولی زمانی که برنامه ورزش شروعی دوباره را از شبکه سوم سیما تماشا می‌کردم و دیدم که معلولین چگونه با اراده روی پای خود ایستاده و کارهایشان را انجام می‌دهند، من هم انگیزه پیدا کردم تا از طریق ورزش همانند آنها شوم.

اینگونه شد که محمد محمدنژاد از حدود سال 1388 وارد عرصه ورزش شد و در ابتدا، فعالیت ورزشی خود را در تیم تازه تاسیس بسکتبال با ویلچر باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم آغاز کرد و با این تیم مدارج ترقی را سال به سال پشت سر گذاشت تا به موفقیت‌ها بزرگ‌تر دست یابد.

اکنون محمدنژاد یک معلول موفق در جامعه است و قمی‌ها به وی به عنوان یک ورزشکار توانمند در رشته با سابقه و پر افتخار بسکتبال با ویلچر افتخار می‌کنند، ورزشکاری که توانسته در عرصه ملی و باشگاهی به توفیقات بسیار زیادی دست یابد و نام خود، خانواده، استان و کشور خود را سرافراز کند.

نایب‌قهرمانی‌های محمدنژاد با ایثار قم در لیگ برتر بسکتبال با ویلچر کشور

محمدنژاد نخستین موفقیت خود در این رشته ورزشی را در سال 1389 با تیم باشگاهی ایثار قم در مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور به دست آورد و با این تیم به مقام نایب‌قهرمانی لیگ دسته اول ایران و مجوز صعود به لیگ برتر این رشته نائل شد.

ملی‌پوش پارالمپیکی ورزش جانبازان و معلولین استان قم در سال 1390 نخستین حضور در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی بسکتبال با ویلچر یعنی لیگ برتر را با تیم باشگاهی ایثار قم تجربه کرد و با این تیم بین تیم‌های مدعی و قدرتمند لیگ برتر به مقام پنجم دست یافت.

ستاره بسکتبال با ویلچر استان قم در سال‌ 1391 همراه با تیم ایثار قم به موفقیت بزرگتری دست یافت و بعد از اینکه تیمش موفق به کسب مجوز صعود به مرحله نهایی بازی‌ها شد و ایثار قم میزبانی دیدارهای مرحله نهایی را از انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گرفت، محمدنژاد به عنوان یک مهره تاثیرگذار در تیم ایثار، با این تیم تنها با کمی بدشانسی بعد از تیم کهریزک تهران به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت.

سال 1392 نیز تقریبا با چنین شرایطی برای محمدنژاد همراه بود، این بازیکن همراه با دیگر بازیکنان با تجربه و جوان تیم بسکتبال با ویلچر ایثار بار دیگر نماینده قم را به مرحله نهایی مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور رساندند و این بار در اصفهان به مصاف رقبای حاضر در مرحله نهایی رفتند و باز هم با بدشانسی بعد از تیم کهریزک تهران به مقام نایب‌قهرمانی لیگ برتر بسنده کردند.

قهرمانی محمدنژاد با ایثار قم در لیگ بسکتبال با ویلچر سال 94 ایران


ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر استان قم در سال 1393 به طور ناگهانی تصمیم به جدایی از تیم شهر خود یعنی ایثار قم گرفت تا با پیشنهاد یکی از تیم‌های رقیب یعنی شهرداری اراک راهی این تیم شده و بعد از چهار سال حضور در ایثار قم برای نماینده استان مرکزی به میدان برود اما در این تیم توفیقی به دست نیاورد.

عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در بازی‌های 2016 پارالمپیک ریودوژانیرو برزیل در سال 1394 و بعد از یک سال دوری از تیم جانبازان و معلولین ایثار قم بار دیگر به این تیم بازگشت اما به دلیل اینکه سهمیه ملی محسوب می‌شد نتوانست در تیم لیگ برتری این باشگاه به میدان برود.

در سال 1394 که مربی فعلی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در بازی‌های پارالمپیک ریودوژانیرو 2016 یعنی عباس خاکی همانند سال 1393 هدایت تیم‌های لیگ برتری و دسته دومی باشگاه جانبازان و معلولین ایثار قم را بر عهده داشت، محمد محمدنژاد برای تیم دسته دومی باشگاه ایثار در لیگ ایران به میدان رفت.

باز هم حضور محمدنژاد برای نماینده بسکتبال با ویلچر استان قم در مسابقات باشگاه‌های ایران، تاثیرگذار و مثبت بود و ایثار با درخشش در این رقابت‌ها عنوان نخست و مقام قهرمانی رقابت‌های لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور را کسب کرد و به بازی‌های لیگ دسته اول نیز صعود کرد.

محمدنژاد اکنون در کارنامه بازی‌های باشگاهی خود عنوان نایب‌قهرمانی لیگ دسته اول ایران در سال 1389، نایب‌قهرمانی لیگ برتر ایران در سال‌های 1391 و 1392 و قهرمانی لیگ دسته دوم بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور در سال 1394 را در کارنامه دارد.

2 قهرمانی ستاره بسکتبال با ویلچر قم در بازی‌های پاراآسیایی جوانان


اما مروری بر کارنامه ملی ستاره بسکتبال با ویلچر استان قم نیز نشان از موفقیت‌ها و قابلیت‌های بالای این بازیکن دارد، در حالی که محمدنژاد در اوایل دهه 1390 یعنی در مقاطعی که تازه با تیم باشگاهی ایثار قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور حضور یافته بود، به تیم ملی جوانان ایران دعوت شد.

این بازیکن در بازی‌های پاراآسیایی جوانان در سال 2013 همراه با تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان کشورمان به کشور مالزی اعزام شد و در حالی که تیم ملی در دو قسمت پنج نفره و سه نفر این رشته با حریفان خود برای کسب مدال به رقابت پرداخت، محمدنژاد و دیگر ملی‌پوشان کشورمان دو عنوان قهرمانی و نشان طلای را برای کاروان اعزامی معلولین جوان به ارمغان آوردند.

انتخاب محمدنژاد به عنوان ستاره مسابقات جوانان جهان

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر استان قم همان سال حضور در رقابت‌های جهانی را نیز تجربه کرد و همراه با تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان کشورمان به مسابقات قهرمانی جهان در کشور ترکیه اعزام شد ولی تیم ملی ایران در جدال با تیم قدرتمند استرالیا نتوانست به جمع چهار تیم برتر راه یابد.

با این حال محمدنژاد همراه با دیگر ملی‌پوشان جوان بسکتبال با ویلچر کشورمان به مقام پنجم جهان دست یافتند و در این میان، اتفاق مهم‌تر انتخاب محمد محمدنژاد به همراه مرتضی ابراهیمی دیگر ملی‌پوش کشورمان به عنوان دو تن از پنج ستاره‌ بازی‌های جهانی بود که نام و اعتبار این بازیکن را بسیار بالاتر برد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار