توپ در زمین شهردار یا شورا
با وجود گذشت چهار روز از ابلاغ حکم بازگشت حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل به سمت خود، وی تاکنون به محل کارش مراجعه نکرده است.
کد خبر: ۲۸۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 31 August 2016
به گزارش تابناک اردبیل، در پی طرح ایراد فرایند استیضاح شهردار اردبیل از سوی شورای حل اختلاف،سرانجام شورای شهر اردبیل با تمکین به رأی شورای حل اختلاف استان، با بازگشت شهردار قانونی موافقت و حکم او را یکشنبه این هفته صادر کرد اما بنا بر اخبار موثق، وی تاکنون به ساختمان شهرداری مراجعه نکرده است.
ذکی الله خوشبخت رئیس شورای شهر اردبیل با تائید این خبر با بیان این که ایراد شورای حل اختلاف به فرایند استیضاح صرفاً شکلی و نه ماهوی بود،افزود:به دلیل اینکه شهردار سابق حکم ابلاغ دارد، قانوناً آقای قدرت سیفی، سرپرست شهرداری نیز نمی‌تواند به فعالیت خود به عنوان سرپرست ادامه دهد.
وی متذکر شد قدرت سیفی هر چند در شهرداری حضور دارد اما هیچ نامه‌ای را امضا نمی‌کند چرا که با حکم ابلاغ به شهردار سابق، وی حق قانونی امضای نامه ندارد.
خوشبخت در گفتگو با مهر از بلاتکلیفی مدیریتی موجود در شهرداری اردبیل ابراز گلایه کرد و گفت: این وضع به هیچ عنوان پذیرفته نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در اولتیماتومی متذکر شد: شورای شهر تا حدی می‌تواند این وضع را تحمل کند و تعیین تکلیف شهرداری مطالبه جدی مردم است و ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌توجه باشیم.
به گفته خوشبخت تا روز شنبه در صورتی که شهردار اردبیل، حمید لطف‌اللهیان به شهرداری مراجعه نکرده و سمت خود را تحویل نگیرد قانوناً تعیین تکلیف شهردار انجام می‌شود.
وی در خصوص اینکه تعیین تکلیف بر اساس قوانین به چه شکل خواهد بود، اضافه کرد: در واقع شهردار به دلیل حضور نیافتن در محل کار عزل شده و شهردار دیگر انتخاب می‌شود.
به نظر می رسد آنچه که تردید حمید لطف اللهیان شهردار قانونی را برای بازگشت مجدد به کرسی شهرداری اردبیل بیشتر کرده است، احتمال طرح استیضاح او از سوی برخی اعضای شورای شهر است که به طور صریح از سوی رئیس شورا و برخی دیگر از اعضا عنوان شده است اما همین مسئله دلیلی بر بازگشت او به کارش نمی تواند باشد و اکنون مردم شهر خواهان پایان نابسامانی و بازگشت آرامش به مدیریت شهری هستند.
به گزارش تابناک اردبیل،اگر چه حکم شورای حکمیت استان برای ابقای لطف اللهیان برگ برنده ای برای او و طرفدارانش است اما ادامه روند حاضر قطع یقین به ضرر او بوده و دراین شرایط هنر او این است که با تکیه زدن بر کرسی شهرداری، توپ را از زمین شهرداری خارج کرده و فعالیت خود را بدون توجه به حواشی و احتمال استیضاح مجدد شروع کند.
امیدواریم حمید لطف اللهیان مصداق این ضرب المثل که "از ترس مرگ خودکشی کردن" نباشد و اعضای شورا هم با فراموش کردن کدورت ها و اختلافات و به صدا در آوردن زنگ همدلی، اجازه ندهند بیش از این امور شهر معطل بماند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار