معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از آغاز دوره ضمن خدمت کتابهای جدید التالیف پایه ششم ابتدایی با حضور 851 معلم استان در 280 کلاس درس خبر داد.
کد خبر: ۲۸۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 29 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، خیرالله رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال کتاب های درسی دو پایه تحصیلی تغییر می یابند که در سال تحصیلی جاری این تغییر مربوط به پایه های ششم ابتدایی و دهم متوسطه است.
رحمانی ادامه داد: بر این اساس با اعزام 80 مدرس از استان قزوین به دوره های تربیت مدرس کشوری و یادگیری مطالب لازم، این مدرسان مسئولیت آموزش تمام معلمان پایه های ششم ابتدایی و دهم متوسطه را در استان برعهده می گیرند تا معلمان این دو پایه در آغاز سال تحصیلی مشکلی در تدریس محتوای کتاب های درسی نداشته باشند.
وی گفت: کلاس های ضمن خدمت پایه دهم نیز از 18 شهریور ماه با حضور سه هزار و 342 معلم در 114 کلاس درس آغاز خواهد شد.
رحمانی در ادامه همچنین از برگزاری دوره های ضمن خدمت برای معلمان با کمتر از شش سال سابقه در استان خبر داد و گفت: مرحله اول این دوره بصورت الکترونیکی با حضور 501 معلم برگزار شد که در نهایت با قبولی 393 نفر، این افراد در دوره های حضوری شرکت کرده اند.
وی با اشاره به سایر دوره های ضمن خدمت برای معلمان در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: دوره های ضمن خدمت برای مدیران جدید الانتصاب، معلمان بدو استخدام، معلمان منتقل شده از سایر مقاطع، دبیران درس آمادگی دفاعی، دوره های انجمن محور و دوره های مجازی را از دیگر دوره ها برشمرد.
رحمانی خاطرنشان کرد: آموزش دوره های ضمن خدمت کارکنان با هدف گسترش توانایی های علمی و توسعه دانش و تخصص اعضای رده های مختلف سازمانی سال جاری در استان توسعه می یابد.
معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل اموزش و پرورش استان قزوین، آموزش را کارآمدترین ابزار و قوی ترین فرایند موجود برای انتقال دانش و مهارت به نیروی انسانی و تقویت آنان برای انجام وظایف دانست و افزود: باتوجه به تغییر و تحولات روزمره و پیشرفت علوم و فنون فناوری، به منظور جلوگیری از اتلاف منابع، آموزش کارکنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اجرای آن نیاز به برنامه ریزی و مطالعه دقیق براساس نیازهای آموزشی کارکنان دارد.
براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هر سال کتاب های درسی دو پایه تحصیلی تغییر می کند که در سال جاری کتاب های دو پایه ششم و دهم جدید التالیف هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار