مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی استانداری:
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری به مناسبت هفته دولت با حضور در جمع نمازگزاران مسجد امام هادی(ع) شهرک ولایت به بیان خدمات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید پرداخت.
کد خبر: ۲۸۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 28 August 2016





به گزارش خبرنگار تابناک درکرمانشاه؛بهرام سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره ی اسوه های خدمتگزاری و اخلاص، رجایی و باهنر گفت: با بیان دستاوردهای دولت دوستداران نظام امیدوار و دشمنان مایوس و سر خورده می شوند.
دولت تدبیر و امید موفق در عرصه اقتصادمدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری در این راستا به تشریح خدمات دولت در دو بخش ملی و استانی پرداخت وگفت: دولت تدبیر و امید دستاوردهای بسیار ارزشمندی را در سطح ملی و به ویژه در حوزه اقتصادی داشته است؛که از جمله آن ها می توان به افزایش رشد اقتصادی از منفی ۶.۸ درصد در سال ۱۳۹۱ به مثبت ۴.۴ درصد در سال ۹۵ و  کاهش نرخ تورم از 35 درصد در سال ۱۳۹۲ به ۸ درصد در سال جاری اشاره کرد.
این مدیر اجرایی استان اظهار کرد: در حوزه نفتی نیز شاهد افزایش صادرات نفتی کشور از ۱.۱ میلیون بشکه به ۲.۵ میلیون بشکه در روز و همچنین  پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی از واردات پس از ۸۰ سال بودیم که در نوع خود یک کار بزرگ محسوب می شود.
وی ادامه داد: در این حوزه همچنین شاهدخودکفایی درتولید بنزین پس ازچنددهه بودیم؛که این مهم به همت کار جهادی مدیران و کارشناسان تلاشگر ایرانی صورت گرفت.
سلیمانی؛همچنین تثبیت نرخ ارز؛بدون پشتوانه دلارهای نفتی به مدت ۳.۵ سال را از دیگر دستاوردهای قابل تقدیردردوران دولت تدبیروامیددانست.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد،بازرسی وامورحقوقی استانداری؛دردنباله سخنانش به تشریح دستاوردهای دولت؛درحوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: طرح سلامت؛برای نخستین‌بار در کشوراجراگردید.ودرقالب این برنامه سهم پرداختی بیماران از ۵۰ درصد به ۸ درصد کاهش یافت.
وی همچنین بیان نمود:نرخ تورم درمواد غذایی از ۶۰ درصد در سال ۱۳۹۱در سال جاری تک‌نرخی؛شد.که این مهم در حوزه مواد خوراکی پس از ۱۰ سال تحقق یافت.
بهرام سلیمانی؛در بخش دیگری ازسخناش؛به دستاوردهای دولت در بخش کشاورزی؛اشاره نمودوعنوان کرد:تولیدگندم از ۴.۵ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ به ۱۰.۵ میلیون تن در سال جاری افزایش یافت.
کاهش قاچاق کالا گامی در راستای تقویت تولید ملی؛ 
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد،بازرسی و امور حقوقی استانداری دردنباله سخنانش؛پیرامون عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف اظهار داشت: در سال جاری قاچاق از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار کاهش یافت که کاهش قاچاق گامی ارزشمند در راستای حمایت از تولید داخلی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب محسوب می شود.
این مدیر اجرایی در دنباله سخنانش اظهار داشت: با وجود نصف شدن درآمدهای نفتی در سال ۱۳۹۴هزینه عمرانی به ۲۸ هزار میلیارد تومان؛رسید.که این رقم در سال ۱۳۹۱ تنها ۱۵هزار میلیارد تومان بوده است.
وی در بخش دیگری دست آوردهای دولت در بخش محیط زیست را نیز قابل اعتنا دانست و گفت:بهبود وضعیت دریاچه ارومیه و آلودگی هوای شهر تهران از جمله فعالیت های ارزشمند زیست محیطی دولت در این عرصه محسوب می شود.
ایران تبدیل به یک قدرت فرامنطقه ای شده است؛ 
سلیمانی به تشریح ارتقای جایگاه منطقه ای و جهانی کشورطی سالهای اخیر نیز پرداخت و عنوان کرد:امروز ایران از یک قدرت منطقه ای به یک قدرت جهانی تبدیل شده که شرایطی پدید آمده که هیچ مشکلی در سطح منطقه و حتی جهان بدون جلب نظر ایران قابل حل نیست.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری ادامه داد: نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا هر کدام حدود70 بار عبارت ایران رادرمناظره تلویزیونی خویش بکار می برند. که این نشان از اهمیت بسیار بالای ایران؛در صحنه های بین المللی دارد.
این مدیر اجرایی افزود: همچنین ایران در تمام علوم استراتژیک، از انرژی هسته ای گرفته تا علوم فضایی، نانو تکنولوژی، شبیه سازی و پزشکی و ...، جزو ده کشور برتر جهان محسوب می شود.
علاوه بر این ایران در صنایع موشکی؛نیز درردیف چهارقدرت دنیامحسوب می شود.
وی ادامه داد: امروز هر چند ایران در میان حصاری از آتش جنگ های منطقه قرار گرفته است؛ اما کشور ما جزو امن ترین کشورهای دنیاست.
اجرای راه آهن غرب تا پایان سال مالی 95سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سطح استان کرمانشاه پرداخت وگفت: کار اجرایی راه آهن غرب کشور از سال 80 شروع شده که با گذشت 15 سال هنوز به بهره برداری نرسیده است اما با  دستور اکید ریاست جمهوری،در سفر اخیر مصوب گردید.این شبکه مهم ریلی غرب کشور تا پایان سال مالی 95 به کرمانشاه برسد.وسه سال بعد نیز راه آهن تا خسروی امتداد یابد.
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری همچنین عنوان کرد: از مجموع 47 هزار واحد مسکن مهر استان در دولت قبل 17 هزار واحد تحویل شده است.و طی سال های 93 و 94  نیز 15 هزار واحد به متقاضیان واگذار شده است.وتا پایان امسال نیز 6 هزار واحد دیگر به بهره برداری می رسند. 
مابقی (حدود 8 هزار واحد) نیز در سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.بازسازی نفت شهر پس از 27 سالاین مدیر اجرایی در دنباله سخنانش؛شروع بازسازی کامل نفت شهر؛پس از 27 سال از پایان جنگ تحمیلی را از دیگر دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید؛در کرمانشاه دانست و گفت: تاکنون در این روند احداث یک مرکز بهداشت، 2 مدرسه، 2 سالن ورزشی، مسجد، آماده سازی شبکه معابر و خیابان ها به اتمام رسیده و 50 واحد مسکونی نیز در دست احداث است که تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.
گشایش بازارچه مرزی سومار در کمتر از یک سال 
وی در دنباله سخنانش؛به آغاز عملیات اجرایی بازارچه سومار؛اشاره کرد و گفت: مجوز احداث این بازارچه مرزی سالهاپیش از این صادر شده بود؛اما همچنان روی کاغذ مانده بود.خوشبختانه طی عملیاتی فشرده ای با احداث جاده و اجرای دو دهنه پل 200 متری، مین روبی 19 هکتار و محوطه سازی،روند احداث این بازارچه مهم و استراتژیک تنها ظرف یک سال به اتمام رسید.
سلیمانی ادامه داد: هم اکنون نیز مبادله کالا در سومار به عنوان یک مرز تجاری ویژه در حال انجام است و در آینده نزدیک تردد مسافر نیز از این مرز مهم صورت می گیرد.
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری همچنین افزود: از سال 82 تا 92 در مجموع 237 روستا در کل استان گازرسانی شده اند.اما در طول این سه سال 363 روستا گازدار شده اند.وگازرسانی 621 روستای دیگر نیز در دست اجراست.که امیدواریم تا پایان سال 96 کلیه روستاهای بالای 20 خانوار گازدار شوند. 
وی ادامه داد:در طول این سه سال 382 روستای استان از نعمت آب شرب بهره مند شده اند و امسال نیز 152 روستای دیگر از این امکان برخوردار خواهند شد.بازگشت 79 واحد راکد به چرخه تولید 
سلیمانی در ادامه؛به تشریح دستاوردهای دولت در بخش صنعت پرداخت وگفت: قبل از آغاز به کار این دولت، 193 فقره واحد صنعتی با سرمایه گذاری 226 میلیارد تومان و اشتغال 3886 نفر تعطیل و راکد بودند. 
پس از تلاش های گسترده صورت گرفته در طول سالهای 93 و 94، تعداد 79 واحد صنعتی و کشاورزی که قبلا راکد بودند دوباره فعال شدندو به چرخه اقتصادی بازگشتند.
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری ادامه داد:از مجموع 700 میلیارد تومان تسهیلات که در سفر مقام معظم رهبری تصویب شده بود.تا قبل از آغاز به کار این دولت،تنها150 میلیارد تومان آن تعیین تکلیف شده بود.اما در این دوره موفق شدیم کل تسهیلات را تعیین تکلیف و جذب کنیم.
این مدیر اجرایی با اشاره به دستاوردهای حوزه تجارت و بازرگانی،افزود: با رونقی که در بازارچه های مرزی استان پدید آمده است در سال 93 و 94 ، 5 میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از طریق بازارچه های استان به کشور عراق داشته است که یک موفقیت چشمگیر محسوب می شود.ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین تحولی در اقتصاد کرمانشاه 
وی افزود: تصویب کلیت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین یکی دیگر از اتفاقات مهمی است که در حالی نهایی شدن است و به زودی در قالب لایحه پیشنهادی دولت به مجلس ارایه می شود که در نهایت منشأ تحول چشمگیری در استان خواهد بود.سلیمانی در دنباله سخنانش اظهار داشت: همچنین با مواردی همچون؛ موافقت با احداث پتروشیمی چهارم، پیگیری جدی احداث پالایشگاه آناهیتا و فعال شدن ایران خودرو کرمانشاه و بهره برداری از آن تا پایان سال با ظرفیت 3 هزار دستگاه خودرو از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در کرمانشاه محسوب می شود که هر کدام اثرات بسیار قابل توجهی در اشتغال زایی، رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری دارند.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری همچنین عنوان کرد: 357 روستای استان تاکنون به اینترنت متصل شده اند و 1084 روستا نیز تا پایان مهر ماه امسال به شبکه اینترنتی متصل خواهند شد.
وی ادامه داد: تا قبل از شروع به کار این دولت، در هفته 88 پرواز در فرودگاه کرمانشاه صورت می گرفت که الان به حدود 150 پرواز در هفته رسیده است.
سلیمانی همچنین افزود: تأمین و ابلاغ 8 میلیارد دلار اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی به منظور اجرای پروژ ه عظیم گرمسیری و مهار آبهای مرزی از دیگر فعالیت های قابل توجه دولت تدبیر و امید است که در نتیجه آن 50 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستانهای قصر شیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب آبی خواهند شد.
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری عنوان کرد: همچنین روند احداث پروژه های مهمی نیز آغاز شده است که از جمله آن ها می توان به احداث بیمارستان 540 تخت خوابی کرمانشاه با زیر بنای 49006 متر مربع که در سفر ریاست محترم جمهور عملیات اجرایی آن آغاز شده، تأسیس منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین و شروع عملیات آماده سازی منطقه، تاسیس بازارچه تیله کوه و شروع آماده سازی آن اشاره کرد.علاوه بر این افتتاح بیش از 4400 میلیارد تومان سرمایه گذاری عمرانی و اقتصادی در سفر ریاست محترم جمهوری نظیر بهره برداری از سد داریان، شبکه های زیردست سدهای سلیمان شاه سنقر، دایک گیلانغرب و ... نه از جمله کارهای صورت گرفته است.
وی در ادامه بیان کرد: همچنین افتتاح سد تنگ حمام، افتتاح خط انتقال آب از سد آزادی به دشت حر، افتتاح دانشگاه صنعتی، احداث 640 کلاس درس بازدید بنای 105 هزار متر مربع از دیگر فعالیت های عمرانی مدیریت ارشد استان می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار