رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شيراز گفت: ورودي‌هاي مختلف شيراز تا سال آينده ساماندهي و زيباسازي و نصب المان‌هاي آنها انجام خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ 27 August 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:رضا محمديان شنبه 6 شهريور در جمع خبرنگاران گفت: ورودي‌هاي يك شهر، از جنبه‌هاي مختلف اهميت بسيار زيادي دارد و شيراز هم به‌عنوان مهد فرهنگ و تمدن ايراني اسلامي و يك مركز گردشگري، بايد به شكلي ويژه به زيبايي‌هاي شهر توجه كند.

او گفت: ورودی شمال غرب شیراز با اجرای زیرگذر گلستان ساماندهی می‌شود. این زیرگذر از محل ورودی اول شهرک گلستان تا محل فعلی پلیس راه به طول 2 کیلومتر ادامه دارد و دارای سه لوپ برگشت جهت روان‌سازی ترافیک ورودی دوم شهرک گلستان و مسیر ایستگاه راه آهن است.

محمديان با بيان اينكه عمليات اجرايي اين زيرگذر تا پايان امسال تمام مي‌شود، گفت: زیبایی این محور با بدنه‌سازی و نورپردازی زیرگذر همچنین احداث پارک انتظار (از شهرک گلستان تا تقاطع جهاد) تأمین خواهد شد.

وی افزود: بخش دیگر عملیات ساماندهی ورودی شمال غرب به آزادسازی و بهسازی مسیر پلیس راه شیراز تا منطقه گویم منجر می‌شود که تاکنون آزادسازی و بهسازی بخشی از مسیر انجام شده، اما عقب نشینی واحدهای تجاری شهرک گویم بیش از 80 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

محمديان اعتقاد دارد كه اجراي كامل ساماندهي ورودي شمالغرب شيراز نيازمند مشاركت شهروندان با استفاده از بسته‌هاي تشويقي پيش‌بيني شده توسط شهرداري شيراز، است.

رئيس كمیسیون عمران شورای شهر شیراز با بیان این مطلب که شورای چهارم بر ساماندهی و زیباسازی محورهای ورودی شهر تأکید ویژه داشته است، از آغاز عملیات احیا و مرمت بنای دروازه قرآن تا پایان سال جاری خبر داد.

وي گفت: براساس پیگیری‌های شورا مبنی بر تقویت نقاط گردشگری شیراز، دروازه قدیمی قرآن به عنوان نماد ورودی اصلی و تاریخی این شهر بهسازی و مرمت می‌شود. در محل تقاطع اكبرآباد نيز المان‌هاي گردشگري شامل نمادهايي از سعدي، سروناز و ... اجرا مي‌شود.

محمديان همچنين از تكميل پروژه ورودي شيراز در محدوده جاده بوشهر خبر داد و گفت: این ورودی شامل احداث یادمان شهدا، پل طبیعت، نصب آب نما و فضای سبز و نورپردازی است که تا پایان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

عضو شوراي اسلامي شيراز گفت: ضلع جنوبي اين ورودي نقطه شروع پارک 200 هکتاری چنار راهدار است که 15 هکتار آن در قالب فاز اول تا پایان امسال آماده بهره‌برداري خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار