تابناک: موضوعات فرهنگی و مسائل مربوط به بانوان مهمترین دغدغه های مطرح شده از سوی ایثارگران و برگزیدگان استان اصفهان در دیدار با رییس جهموری اسلامی ایران بود.
کد خبر: ۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰ 04 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) در جلسه دیدار رییس جمهوری با ایثارگران و برگزیدگان استان اصفهان گفت: مردم اصفهان درخواست دارند اصفهان شهر فرهنگ و تمدن باقی بماند که حیات تمدن اصفهان در گرو جاری بودن زاینده رود است.

رضا اسماعیلی با بیان اینکه تمدن اصفهان تنها متعلق به اصفهان نیست بلکه مربوط به تمدنی جهانی است افزود: در برنامه های خود زمینه توسعه فرهنگ و هنر را ایجاد و آن را رونق دهید.

این پژوهشگر و مشاور نهادهای فرهنگی استان اظهارکرد: اصفهان شهر موزه ای به وسعت تمام فصول است است و بایستی گردشگری و اقتصاد گردشگری را در اولویت قرار داده و آن را توسعه دهید.

وی با اشاره به اینکه اصفهان 14 شهر خواهرخوانده دارد تاکیدکرد: اصفهان از یک شهر صنعتی به شهر فرهنگ و هنر و صنایع فرهنگی تبدیل شود.

اسماعیلی بیان کرد: مرکزی برای هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد شود و در زمینه پاسداشت شهروند فرهنگی اقدام شود.

وی افزود: هنرمندان و فرهیختگان این مرز و بوم با مشکلات زیادی از جمله کمبود اعتبارات رو به رو هستند امام از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و همواره سرافرازی دولت و نظام جمهوری اسلامی را خواستارند.

همچنین در این دیدار ˈنازیلا انصاری پورˈ یکی از بانوان جوان برگزیده استان، خواستار انتخاب نمایندگان بانو و توجه به بانوان روستایی و عشایر شد و افزود: خوشبختانه دولت یازدهم گام های موثری در حوزه بانوان برداشته است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تدبیر دولت تدبیر و امید، دریچه های تازه ای در حوزه زاینده رود و احیای آن رقم خورد.

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی در سفر به اصفهان عصر روز چهارشنبه در جمع شماری از برگزیدگان و ایثارگران اصفهان حضور یافت و به سخن آنان گوش فرا داد.

رییس جمهوری و گروهی از وزیران کابینه و معاونانش در ادامه سفرهای استانی امروز و فردا در اصفهان هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار