رئیس شورای عالی استان‌ها:
رئیس شورای عالی استان‌ها از پیگیری جدی بیمه شوراییان و تخصیص اعتباراتی به شوراهای فرادستی در سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۲۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 27 April 2015
غلامرضا بصیری پور در حاشیه همایش شوراهای شهر و روستا در شهرستان دماوند در گفت‌وگو با فارس، ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته شوراها اظهار کرد: کشور دارای 117 هزار عضو شوراست که از این تعداد، 35 هزار نفر در روستاها و یک هزار و 161 نفر در شهرها فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه شوراها دارای دو بخش پایه و فرادستی هستند، افزود: شورای پایه، شهرها و روستاها هستند و فرادستی شامل 158 شورای بخش، 427 شورای شهرستان و 31 شورای استان می‌شوند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: بزرگ‌ترین سند کشور، قانون اساسی است و شورای عالی استان‌ها به‌عنوان بالاترین رده شوراها می‌تواند به‌طور مستقیم بر اساس اصل 102 قانون اساسی به مجلس طرح یا از طریق دولت لایحه ارائه کند.

بصیرپور با بیان اینکه هیچ مرکز یا نهاد دیگری در کشور این ظرفیت را ندارد، بیان کرد: شوراها در جای ‌جای کشور نماینده داشته و کسانی که در شوراها حضور دارند، دارای تحصیلات علمی بالایی هستند و این نشان می‌دهد که در شوراها ظرفیت زیادی وجود دارد که می‌توانند در توسعه کشور سهیم باشند.

وی با اشاره به برخورد قاطع با شوراییان متخلف ادامه داد: علاوه بر سه دستگاه بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات، ما خودمان بر عملکرد شوراها نظارت داریم و با هر شورایی که تخلف انجام دهد، برخورد می‌کنیم؛ به‌عنوان بالاترین عضو شورای اسلامی کشور اعلام می‌کنم هر عضوی از شورا که نسبت به امور مردم تخلفی انجام دهد، آن را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بیمه شوراییان را به‌طور جدی در سه مورد پیگیری کردیم، گفت: بیمه درمانی که در قانون وظیفه دولت است و بیمه تأمین اجتماعی که دولت زیر بار آن نمی‌رود را مذاکره خواهیم کرد؛ همچنین در خصوص بیمه حوادث نیز تعدادی را بدون نام قرارداد بستیم تا خدای نکرده در شهرها و روستاها مشکلاتی برای شوراییان به وجود نیاید.

بصیرپور با اشاره به اینکه برنامه‌های زیادی برای شوراییان داریم، اظهار کرد: در بودجه سال 94 به مجلس پیشنهاد کردیم که اگر بتوانند در سال جاری به شورای اسلامی شهرستان‌ها 10 میلیون تومان و شورای بخش دو میلیون تومان اعتبار اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه 12 مورد را در اولویت کاری شورای عالی استان‌ها قرار داده‌ایم، گفت: احیای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها در اولویت نخست قرار دارد؛ پنج سال در شوراهای شهرستان‌ها کاری صورت نگرفته است که امیدواریم با احیای آن‌ها بتوانیم مبالغی را در اختیارشان قرار دهیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار