مديركل اوقاف و امورخيريه استان در نشست خبری :
نشست خبري حجت الاسلام مصائبي مديركل اوقاف و امورخيريه استان با محوريت برگزاري سي ونهمين دوره مسابقات قرآن كريم صبح روز امروز در محل سازمان اوقاف برگزار گردید.
کد خبر: ۲۸۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 22 August 2016
نشست خبري حجت الاسلام مصائبي مديركل اوقاف و امورخيريه استان با محوريت برگزاري سي ونهمين دوره مسابقات قرآن كريم صبح روز امروز در محل سازمان اوقاف برگزار گردید.


حجت الاسلام مصایبی  ضمن تبریک هفته‌ی دولت و روز جهانی مساجد در مورد جزییات برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اظهار داشت:سازمان اوقاف و امور خیریه رسمی ترین نهاد برگزار کننده مسابقات قرآنی است اگرچه در آموزش قرآن نیز  اقداماتی را به  انجام می رساند  ولی بغیر از اوقاف, نهاد ها و موسساتی نیز مبادرت به آموزش قرآن کریم می پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در مورد مسابقات قرانی اظهار داشت:سال پیش ۳۰۷ نفر در مسابقات استانی حضور داشته اند که از این تعداد ۲۲ نفر به مرحله کشوری مسابقات دست یافتند ولی متاسفانه از متسابقین استان آذربایجانشرقی فردی  موفق به حضور در مرحله بین المللی نگردید.

وی ادامه داد:امسال در مقایسه با سال پیش ۳۲ درصد افزایش شرکت کننده گان در  مسابقات قرانی در سطح شهرستانی داشته ایم.وهمچنین امسال مسابقات  قرانی در سطح شهرستانی خوشبختانه در برخی شهرستان ها برای اولین بار برگزار گردید.

حجت السلام مصائبی درباره زمان برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قران کریم اظهار داشت:سی و نهمین مسابقات قران کریم استان آذربایجانشرقی از روز چهارشنبه این هفته شروع شده و به مدت چهار روز در تبریز برگزار خواهد شد.
وی گفت:همانطور که شهر تبریز ,شهر اولین هاست پیشنهاد می دهیم در استان نهضت سواد آموزی قرانی راه اندازی شود که با همدلی  و تلاش تمامی مسولین می توان در ۸ تا ۲۰ سال آینده با مبادرت به آموزش قران در راستای زدودن  بیسواد قرانی در این حوزه هم  استان اولین ها باشیم.

وی با اشاره به روزجهانی مساجد اظهار داشت:درست است نهاد ها و سازمانهای مختلفی من جمله کانون مساجد و بسیج  ،وزارت ارشاد مبادرت به کمک به مساجد می کنند ولی متولی اصلی مساجد سازمان اوقاف و امور خیریه  است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امورخیریه استان درباره گزارش عملکرد ۳ساله  این سازمان در استان اظهار داشت:مهم ترین  وظیفه ای اصلی سازمان  ترویج فرهنگ وقف و حفظ و حراست از موقوفه هاست.
وی افزود:استان ما از لحاظ اخذ سند به موقوفات و تثبیت موقوفات از جمله استانهای پیشتاز در کشور است.
وی افزود:با تلاش خستگی ناپذیر سازمان اوقاف استان تا به امروز ۸۵ درصد موقوفات استان سند دار شده اند و در تلاش هستیم تا با رفع موانع و مشکلات  ۱۰۰ درصد موقوفات استان سند دار کنیم .

وی افزود:در سه سال اخیر نزدیک به ۶ هزار سند اجاره برای موقوفات در استان تنظیم شده است که در مقایسه با استانهای دیگر رقم بسیاری بالایی است.

حجت الاسلام مصایبی یاد آورشد:سازمان اوقاف قرادادی برای ایجاد نقشه GIS بقعه های متبرکه منعقد کرده و مقرر شده برای ۴۵۰۰ بقعه نقشه GIS ایجاد شود تا باعث شفاف سازی تعیین و تکلیف مرز مشخص زمین های موقوفات در استان گردد.
برچسب ها: قرآن ، وقف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :