معاون اداری حوزه‌های علمیه؛
تابناک: معاون اداری و مالی حوزه‌های علمیه موقوفات حوزوی را از اصلی‌ترین پشتوانه‌های مالی حوزه دانست و تاکید بر مستقل عمل کردن حوزه‌ها از دیگر دستگاه‌ها شد.
کد خبر: ۲۸۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 20 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام محمد آبادی پیشه معاون اداری و مالی حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز در نشست کمیته‌های وقف و حوزه‌های علمیه همدان، لرستان و مرکزی با اشاره به اساس وقف اظهار داشت: اساس وقف مربوط به حوزه‌های علمیه است و این کمیته‌ها هم کمک به امورات وقف می‌کند و هم کمک به حوزه‌های علمیه می‌کند.

وی افزود: روحانیان و طلبه‌ها می‌توانند در ترویج فرهنگ وقف کمک‌های بسیاری را به اوقاف داشته باشند و همچنینحوزه‌های علمیه هم که می‌خواهند مستقل باشند هم می‌توانند از کمک‌های وقف بهره مند شوند.

معاون اداری و مالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم ایجاد منابع مالی پایدار در راستای خودکفایی حوزه‌های علمیه استان‌ها و شهرستان‌ها، یادآور شد: موقوفات حوزوی از اصلی‌ترین پشتوانه‌های مالی حوزه به شمار می‌روند که باید نسبت به شناسایی و احیای آنها با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اقدامات گسترده‌ای صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آبادی‌پیشه، واگذاری اختیارات کمیته وقف حوزه از سوی شورای عالی به مرکز مدیریت حوزه را یکی از اقدامات اساسی برشمرد و گفت: در نشست مسئول و دست اندرکاران این کمیته با حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در تهران برگزار شد، وضعیت موقوفات حوزوی و راهکارهای لازم برای احیای این موقوفات بررسی شد.

مسئول کمیته وقف حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در این نشست، رییس سازمان اوقاف، آمادگی این سازمان در راستای کمک به شناسایی و احیای موقوفات حوزه در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور را اعلام کرد.

دبیر کمیته عالی وقف حوزه‌های علمیه کشور فرهنگ سازی جهت ایجاد وقف جدید را از اهداف مهم این کمیته دانست و عنوان داشت: وقف باید در راستای برطرف کردن مشکلات فرهنگی جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار