كیمیای تكواندو برنزی شد/ کسب اولین مدال تاریخ ورزش بانوان ما در المپیک
كیمیا علیزاده دختر 17 ساله تكواندو توانست با شكست دادن رقیب سوئدی در دیدار رده بندی بازیهای المپیک دست به افتخاری جاودانه بزند. سومین برنز و پنجمین مدال کاروان ایران را کیمیا علیزاده به دست آورد به این ترتیب. اين دختر 17 ساله به اولين زن ايراني بدل شد كه توانسته است مدال المپيك را كسب كند.
کد خبر: ۲۸۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۳ 19 August 2016
به گزارش تابناک مازندران، كیمیا علیزاده ضمن رسیدن به مدال برنز، اولین زن تاریخ ورزش ایران لقب گرفت كه توانست به مدال المپیک برسد.
كیمیا پنجمین مدال ایران را گرفت و تاریخ ساز شد
در ادامه مبارزات وزن 57- کیلوگرم تکواندوکار اسپانیایی که در مرحله یک چهارم نهایی با برتری مقابل کیمیا علیزاده رای نیمه نهایی شده بود، در این مرحله "ملک هدایا" از مصر را شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت. 
پس از راه یابی نماینده اسپانیا به دیدار نهایی، علیزاده این شانس را پیدا کرد تا در گروه بازنده ها به کار خود ادامه دهد. علیزاده در این مرحله به مصاف نماینده تایلند رفت و با نتیجه14 بر 10 نماینده تایلند را شکست داد.
 
وی برای رسیدن به مدال برنز به مصاف نماینده سوئد رفت و با شکست آخرین حریف خود برای اولین بار در تاریخ تکواندوی بانوان به مدال برنز دست یافت و نام او در تاریخ این رشته ماندگار شد.
 
علیزاده در این مسابقه با نتیجه 5 بر صفر برنده شد و موفق شد اولین مدال تاریخ ورزش بانوان ایران در مسابقات المپیک را به دست آورد.
برنز كیمیا همجنین پنجمین مدال كاروان ایران تا بدین جا را رقم زده تا پس از ۲ طلا در وزنه برداری و ۲ برنز در كشتی فرنگی، حالا تكواندو هم مدال آور باشد؛ آنهم مدالی تاریخی.
كیمیا پنجمین مدال ایران را گرفت و تاریخ ساز شد
به این ترتیب سومین برنز و پنجمین مدال کاروان ایران را کیمیا علیزاده به دست آورد. اين دختر ١٧ ساله به اولين زن ايراني بدل شد كه توانسته است مدال المپيك را كسب كند و به این ترتیب نام خود را جاودانه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار