استاندار قزوین در دیدار با سفیر ارمنستان در ایران گفت: امکان برقراری همکاری بین فعالان اقتصادی قزوین با همتایان ارمنی خود در زمینه های مختلف فراهم است.
کد خبر: ۲۷۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 17 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با آرداشس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: قزوین می تواند در حوزه های مختلف اقتصادی با ارمنستان همکاری داشته باشد.
وی از ارمنستان به عنوان کشور دوست و همسایه که دارای روابط صمیمانه ای با ایران است یاد کرد و گفت: این رابطه خوب می تواند بین استان های دو کشور نیز تعمیق پیدا کرده و گسترش یابد.
همتی در ادامه به ظرفیت های اقتصادی قزوین اشاره کرد و گفت: در کنار این ظرفیت ها، نزدیکی به تهران و قرار گرفتن در نقطه مرکزی کشور باعث شده تا سرمایه گذاران خارجی استقبال مناسبی برای فعالیت در این استان داشته باشند.
نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: فعالان اقتصادی این استان و ارمنستان می توانند برای برقراری همکاری با یکدیگر برنامه ای خوب و منسجم که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد را طراحی کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه با همکاری شهرداری قزوین این شهر با یکی از شهرهای ارمنستان خواهرخوانده می شود، افزود: این اتفاق نیز می تواند زمینه خوبی را برای برقراری همکاری در حوزه های فرهنگی و گردشگری بین دو طرف فراهم بیاورد.
سفیر ارمنستان در ایران در جریان سفر یک روزه خود به قزوین علاوه بر دیدار با استاندار از دو واحد تولیدی پاکشو و کاشی پارس که محصولات خود را به این کشور صادر می کنند نیز بازدید کرد.
نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی قزوین از دیگر برنامه های سفر یکروزه تومانیان به قزوین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار