مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: از نویسندگانی که آثاری در زمینه فرهنگی رضوی تولید می‌کنند حمایت مادی و معنوی می‌کنیم.
کد خبر: ۲۷۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 17 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی تبار با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این نشست از نویسندگان و صاحبان آثار پیرامون فرهنگ رضوی سراسر کشور دعوت‌شده که امروز گرد هم آمده‌اند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، افزود: هدف این هم‌اندیشی این است که صاحبان آثار پیرامون فرهنگ رضوی تعامل و هم‌افزایی علمی داشته باشند و از موازی کاری پرهیز کنند، همچنین هدف ما این است که با برگزاری این نشست‌ها اولویت‌های فرهنگی و پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: در این نشست کمیسیون‌هایی تحت عنوان ارزش‌ها و بایسته‌های خدمت، کتاب کودک و نوجوان، رسانه، فضای مجازی و زائران غیر ایرانی امام رضا (ع) با قالب فرهنگ رضوی برگزار شد.

شریعتی تبار با اشاره به خروجی عملیاتی این نشست، عنوان کرد: این نشست قرار است بستری برای تعامل و هم‌فکری مستمر صاحبان اندیشه در حوزه فرهنگ رضوی ایجاد کرده و در طول سال تداوم داشته باشد، باید در راستای احیای فرهنگ و امر امامت تلاش کرده و حرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که برگزاری اجلاس تولیت‌های اعتاب مقدسه چقدر می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) در دنیا نقش ایفا کند، تأکید کرد: در این اجلاس تمامی متولیان عتبات مقدسه در کنار هم جمع شدند و باهم تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند که از بستر فرهنگی شایسته زیارت استفاده شود و برای ترویج مکتب اهل‌بیت (ع) با فضای عملیاتی اقدامات صورت بگیرد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: استکبار جهانی به اشکال مختلف امروز به دنبال آسیب زدن به اسلام ناب و فرهنگ رضوی است و مداوم هجمه‌های خود را وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قلم و اندیشه ما باید در سمتی حرکت کند که دغدغه عمومی جامعه است، تأکید کرد: موضوع فرهنگ رضوی و مقوله زیارت همان‌گونه که در روایات و احادیث از آن‌ها یادشده است زمینه تمدن سازی است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در پایان گفت: این آمادگی را داریم تا از نویسندگانی که در عرصه رضوی تولیدات منتشر می‌کنند حمایت مادی و معنوی کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار