آزاده و همرزم سردار آزادگان گفت: رفتار نیکو توام با اخلاق اسلامی مرحوم ابوترابی موجب تحول در شکنجه گر بعثی شد و ماموران اردوگاه را دگرگون کرد.
کد خبر: ۲۷۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 16 August 2016
به گزارش تبناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی همایش «ابرفیاض» با حضور همرزمان مرحوم سید علی اکبر ابوترابی، رئیس و اعضا شورای اسلامی شهر قزوین، سعید وزیری نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و جمع کثیری از شهروندان در محوطه سالن ورزشی بوستان ملت برگزار شد.

حجت الاسلام صالح آبادی از همرزمان سید آزادگان مرحوم سید علی اکبر ابوترابی در این مراسم با بیان خاطراتی از دوران اسارات گفت: با شکنجه بعثی ها شرایط اسارات بسیار سخت و غیر قابل تحمل بود اما ایمان و تقوی رزمندگان موجب شده بود بتوانیم این شرایط را تحمل کنیم.

وی افزود: رفتارهای ابوترابی بقدری مهربان و توام با رافت بود که گاهی بعثی ها فکر می کردند آنها را به تمسخر گرفته است و برای نمونه هرگاه ماموری از مقابل مرحوم ابوترابی عبور می کرد وی بلند می شد و احترام می کرد.

صالح آبادی تصریح کرد: گاهی برخی نیز تصور می کردند این احترام شاید برای ترس باشد اما وقتی با روحیات سردارآزادگان آشنا شدیم متوجه شدیم عزت و کرامت انسانی برای ایشان اهمیت زیادی دارد و می خواهند در رفتار آنها تاثیر بگذارند.

این آزاده دوران دفاع مقدس اضافه کرد: ابوترابی روح بلند و بزرگی داشت و با اخلاق نیکوی خود توانسته بود رفتار همه بعثی را تغییر دهد و دشمنان را هم جذب رفتار خود کرده بود.

شکنجه گری که متحول شد

وی با بیان خاطرات مربوط به شکنجه گر مرحوم ابوترابی تصریح کرد: محمد کاظم عبدالامیر یکی از شکنجه گران سید آزادگان مرحوم ابوترابی بود که رفتارهای توام با محبت و ایمانی ابوترابی موجب شد این فرد متحول شده و به یکی از مریدان مرحوم تبدیل شود.

حجت الاسلام صالح آبادی گفت: شکنجه گر مرحوم ابوترابی بعد از جنگ با اشتیاق به ایران آمد تا مرحوم ابوترابی را ببیند و هنگامی که مطلع شد ابوترابی مرحوم شده بشدت متاثر شد.

وی اضافه کرد: کاظم عبدالامیر چندی قبل به عنوان مدافع حرم برای صیانت از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رفت و به خیل شهدا پیوست و اینگونه یک شکنجه گر با تحول واقعی در مسیر دین و ایمان و شهادت قرار می گیرد که این تحول مدیون مرحوم ابوترابی است.

در این مراسم فخرالدین صدیق شریف بازیگر سریال اخراجی ها که نقش مرحوم ابوترابی را ایفا می کرد از خاطرات ساخت این سریال مواردی را بازگو کرد.

اجرای برنامه های هنری از جمله نقالی توسط حسن بیگی از دیگر برنامه های ابرفیاض بود.

این مراسم با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد که با استقبال بسیار خوب شهروندان مواجه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار