معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با بیان این که برای پیگیری و بررسی تحولات منطقه به زودی به ترکیه سفر می کنم. گفت:ادامه رایزنی ها بین بازیگران موثر در بحران سوریه می تواند زمینه ساز مقدمات ضروری برای خروج از بحران باشد.
کد خبر: ۲۷۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 15 August 2016
‏حسین جابری انصاری روز دوشنبه در حاشیه دیدار با میخائیل باگدانف نماینده رییس جمهوری روسیه در امورخاورمیانه در پاسخ به سوالی درخصوص نقش ترکیه در حل بحران سوریه افزود: بین ایران و ترکیه توافق شد گفت و گو ها از طریق تبادل هیات ها ادامه یابد.

وی یادآور شد: به زودی از امید یالچین همتای ترک خود برای سفر به ایران دعوت می کنم و همچنین برای گفت و گوهای جزیی تر درباره مسایل منطقه به آنکارا سفر خواهم کرد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه تصریح کرد: ادامه رایزنی ها بین بازیگران موثر در بحران، می تواند زمینه ساز مقدمات ضروری برای خروج از بحران جاری باشد.

جابری انصاری با تاکید بر این که ترکیه کشور مهم و موثر منطقه است، یادآور شد: همواره در طول بحران سوریه رایزنی های فشرده ای با دولت ترکیه در جهت حل بحران داشتیم و در سفر اخیر وزیر امور خارجه به آنکارا هم آخرین وضعیت بین دو کشور تبادل نظر و در ارتباط با اصول اساسی حل بحران بین دو کشور توافق کلی انجام شد.

وی حفظ تمامیت ارضی سوریه، حاکمیت ملی واحد، شکل گیری دولت ملی و فراگیر و همچنین سرنوشت این کشور توسط ملت وریه را از اصول کلی و مورد اهتمام ایران و ترکیه ذکر کرد و گفت: اگر چه اینها اصول کلی است اما توافق بر سر همین اصول کلی می تواند مقدمه اقدامات بعدی حل بحران سوریه باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار