عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:‌
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ اگر این روزها رژیم سعودی حملات خودش را به یمن تشدید می‌کند،‌ نشانه ضعف آنها و موضع قدرت مردم یمن و حرکت انصارالله است.
کد خبر: ۲۷۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 14 August 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی با اشاره به تهاجم همه جانبه رژیم سعودی به یمن اظهار کرد:‌ سران این رژیم از ابتدای حملات به یمن همچون افرادی که دچار حماقت شدند،‌ عمل کردند و اگر سران رژیم ذره‌ای عقل سیاسی داشتند،‌ به یمن حمله نمی‌کردند،‌ کشوری که می‌توانست همسایه خوبی برای عربستان باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ اگر این روزها رژیم سعودی حملات خودش را به یمن تشدید می‌کند،‌ این نشانه ضعف آنها و موضع قدرت مردم یمن و حرکت انصارالله است،‌ اگر رژیم سعودی می‌توانست یمن را اشغال کند،‌ در این مدت طولانی این کار را کرده بود.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)‌ افزود:‌ با وجودی که یمن از سوی رژیم سعودی در طول یک مدت طولانی محاصره شد و این رژیم به صورت ناجوانمردانه به یمن حمله کرد، اما رژیم سعودی نتوانست که در یمن به نتیجه‌ای برسد و این کشور را اشغال کند. اکنون هم مردم یمن شکل گیری نظام مطلوب خود را دنبال می‌کنند.

رجبی با اشاره به تجربه مقاومت در منطقه گفت:‌ ما پیش از  این هم شاهد تجربه مقاومت مردمی در دوران دفاع مقدس،‌ جنگ 33 روزه و جنگ غزه بودیم،‌ در غزه با وجودی که این منطقه به صورت کامل توسط رژیم صهیونیستی محاصره شده بود و صهیونیست‌ها از زمین،‌ دریا و هوا به غزه حمله کردند، اما مردم فلسطین با مقاومت خود صهیونیست‌ها را از غزه عقب راندند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ تلاش رژیم سعودی برای اشغال یمن در نهایت به پیروزی مردم یمن منتهی می‌شود. در نظام بین‌الملل هم دشمنان ما معترف هستند که چنین تلاش‌هایی به نتیجه نمی‌رسد. به فرض هم که رژیم سعودی مناطقی از یمن را اشغال کند،‌ این رژیم چگونه می‌خواهد بر مردمی که آماده مقابله با او هستند،‌ حکومت کند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)‌ افزود:‌  مردم یمن براساس ایمان خود و به سبب ظلم تاریخی رژیم سعود ی به آنها در مقابله این رژیم می‌جنگند،‌ به فرض اینکه مناطقی از یمن هم به دست رژیم سعودی اشغال شود،‌ این مناطق در دست این رژیم باقی نمی‌ماند و در نهایت مردم یمن پیروز خواهند شد.

رجبی با اشاره به سابقه سیاه آل سعود اظهار کرد:‌ این رژیم با اسرائیل ارتباط برقرار کرده است. برای آل سعود نه تنها اسلام بلکه هیچ فرد متدینی هم مطرح نیست و این رژیم تنها به دنبال اجرای نقشه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ ادعاهای آل سعود در خصوص دخالت ایران در یمن فرافکنی است. ایران چشم طمع به هیچ کشوری ندارد،‌ با وجودی که مردم فلسطین اهل سنت هستند،‌ اما ایران براساس وظیفه اسلامی و انسانی خود از مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)‌ افزود:‌ اما آل سعود در برابر صهیونیست‌ها کوتاه آمده است و سعی در به رسمیت شناخته شدن اسرائیل دارد. آل سعود اقدامی جز به دستور آمریکا انجام نمی‌دهد و ما در منطقه چیزی جز خیانت، تباهی و زمینه سازی برای کشتار مسلمانان را از سوی این رژیم شاهد نبودیم.

رجبی با اشاره به ادعاهای رژیم سعودی در خصوص دفاع از اهل سنت گفت:‌ داعش گروهی تروریستی است که با همه ادیان درگیری دارد و اهل سنت سوریه هم از جنایت‌های داعش رنج می‌برند، این در حالی است که داعش از حمایت رژیم سعودی برخوردار است،‌ رژیم سعودی اگر واقعا مدافع اهل سنت است، باید برای دفاع از مردم مسلمان سوریه به حمایت خود از داعش پایان دهد.  

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار