دور دوم گردهمايي معاونان آموزشي مناطق دهگانه؛
معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري دور دوم سفر استاني خود را در مناطق آموزشي آغاز كرد.
کد خبر: ۲۷۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 14 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي دانشگاه رازي، در اين اجلاس معاونان آموزشي دانشگاه‌هاي دولتي استان‌هاي كرمانشاه، كردستان، لرستان و ايلام شركت داشتند.
دكتر اعلمي آل آقا رييس دانشگاه رازي در سخنراني افتتاحيه اين اجلاس ضمن خير مقدم، بر ضرورت توجه به حفظ ارزشها در تمامي عرصه‌هاي علمي و فرهنگي در دانشگاه‌ها و حفظ معيارها براي ارتقاء كيفيت اشاره كرد.
دكتر اعلمي‌آل‌آقا تاكيد كرد: با توجه به منزلت و جايگاه علمي دانشگاه‌ها، بايد دانشگاه‌ها به عنوان محور مشاركت در طرح‌هاي توسعه استاني مورد توجه قرار گيرند.
دكتر شريعتي‌نياسر، معاون آموزشي وزارت علوم به جزئيات طرح آمايش آموزش عالي كه اخيرا به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده است پرداخت.
وي افزود: سامان دهي موسسات آموزش عالي، ماموريت گرايي دانشگاه‌ها، واگذاري اختيارات و تمركز زدايي و ارتقاء به سمت استانداردهاي بين‌المللي مورد توجه بخش سياست گذاري و برنامه‌ريزي و گسترش در حوزه معاونت آموزشي است.
دكتر شريعتي تاكيد كردند كه با توجه به تقسيم‌بندي دهگانه كشور، بايد به سوي واگذاري اختيارات بيشتر به معاونان آموزشي دانشگاه‌ها در اين مناطق به طور جدي حركت كنيم.معاون آموزشي وزارت علوم سطح‌بندي دانشگاهها را نقطه شروعي براي ايجاد رقابت بين دانشگاه‌ها اعلام كرد.
دكتر شريعتي‌نياسر حضور فعال دانشگاه‌هاي مناطق مرزي را براي جذب دانشجويان خارجي از كشورهاي همسايه در راستاي بين المللي شدن دانشگاه ها ضروري دانست. 
معاون آموزشي وزارت علوم همچنين از اقدامات انجام شده وزارت متبوع براي تقويت آموزش‌هاي مهارتي بوي‍ژه در دانشگاه جامع علمي- كاربردي و دانشگاه فني حرفه‌اي سخن گفت. 
دكتر شريعتي همچنين از تشكيل كميته‌اي براي ساماندهي و تعيين تكليف بورسيه‌ها و تعادل سازي توزيع دانش آموختگان بورسيه در دانشگاه‌ها خبر داد.
وي در پايان بيان داشت: با توجه به اينكه آموزش، محور اصلي فعاليت‌ها در دانشگاه‌هاست و آموزش بستر اصلي است بايد اساتيد دانشگاهي موضوع آموزش مناسب و روزآمد به دانشجويان را در اولويت فعاليت‌هاي علمي خود قرار دهند.
گفتني است در ادامه گردهمايي معاونان آموزشي دانشگاه‌هاي منطقه 5 در دانشگاه رازي، مسائل جاري دانشگاه‌ها در حوزه برنامه‌ريزي درسي، سرفصل‌هاي بازنگري شده، گسترش رشته‌ها و دوره‌هاي تحصيلي و آيين نامه‌هاي آموزشي و ضرورت واگذاري اختيارات بيشتر به مناطق به منظور تسريع در تصميم سازي‌ها مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
همچنين در اين گردهمايي مديران دفتر برنامه‌ريزي آموزش عالي و دفتر گسترش آموزش عالي نيز براي پاسخ به سوالات حضور داشتند.
در پايان معاونان آموزشي منطقه 5 پيشنهاد كردند كميته‌هاي تصميم‌سازي در سطح منطقه براي توجه به نيازهاي آموزشي منطقه تشكيل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار