معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با بیان اینکه هنر انقلابی و دینی پس از پیروزی انقلاب مرهون مساجد است، گفت: مسجدی بودن سرود و تئاتر باعث شده مورد استقبال مردم واقع شود.
کد خبر: ۲۷۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 13 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، مهدی ابراهیمی در حاشیه اکران عمومی پنج تئاتر مسجدی که شب گذشته به همت جشنواره مسجدی ها و در فرهنگ سرای غدیر برگزار شد، احیاء هنر انقلابی و دینی را در مساجد اولویت فرهنگی شهر دانست و اظهار کرد: برگزاری جشنواره مسجدی ها یک ضرورت در فضای فرهنگی مشهد است تا هنر انقلابی ودینی به جایگاه واقعی خود در مساجد بازگردد.

وی با بیان اینکه هنر انقلابی و دینی پس از پیروزی انقلاب مرهون مساجد است، ادامه داد: مسجدی بودن سرود و تئاتر باعث شده مورد استقبال مردم واقع شود.

ابراهیمی ادامه داد: جشنواره مسجدی ها نشان داد که علیرغم برخی نگاه ها نسبت به هنر دینی و انقلابی، هنر مبتنی بر ارزش های دینی و انقلابی بسیار پراستعداد است و ظرفیت های ناشناخته ای دارد که باید در زمینه شناسایی و شناساندن این ظرفیت های اقدامات مهمی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه غفلت نیروهای مردمی مسجد از هنر باعث شده تا کار فرهنگی در این مکان عمومی و مذهبی محود به مناسبت ها شود، افزود: وجود گروه های سرود و تئاتر یا سایر گونه های هنری مسجد جزء اصول کار فرهنگی است و نباید آن را جزء فروع فعالیت مسجدی بدانیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد به نقش هویت بخشی هنر در مساجد اشاره کرد و گفت: محتوای مناسبت ها چه دینی باشد و چه انقلابی و ملی نیازمند سرود و تئاتر برای انتقال مفاهیم است و ما هنوز راه بسیار زیادی در رسیدن به این هدف داریم.

وی با بیان اینکه جشنواره مسجدی ها شروع خوبی برای احیاء دوباره هنر در مساجد بوده است، افزود: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این زمینه باید برنامه ریزی کنیم تا هیچ مسجدی بدون گروه هنری نباشد.

ابراهیمی بیان کرد: جشنواره مسجدی ها کار سامان بخشی گروه های هنری مساجد را به عهده دارد و مساجد باید خود تولیدگر محتوای فرهنگی و هنری باشند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره جای تولید شدن هنر نیست بلکه فضایی برای دیده شدن و تقویت توانایی ها است، ابراز کرد: جشنواره مسجدی ها تا کنون موفق بوده اما نیازمند ساماندهی بهتر است و این ساماندهی هم در شناسایی و هم استفاده از ظرفیت های مساجد و تشکل های مردمی باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است بیش از 170 نفر از عموم مردم به تماشای نمایش های مسجدی نشستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار