امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سفر خادمان آستان قدس به این استان، محرومیت زدایی را به برکت وجود امام هشتم و از اهداف سفر خادمان عنوان کرد.
کد خبر: ۲۷۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 13 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حجت الاسلام علی قابل در حاشیه جشن زیر سایه خورشید در اقبالیه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حضور خادمان رضوی در استانها از برکت وجود امام هشتم و رهبر انقلاب است؛ زیرا دشمن توطئه ای با عنوان تغییر فکری در نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم آن ترتیب داده است.

وی افزود: خداوند این مملکت را که خون شهید و مظلوم در آن ریخته شده است، دوست دارد و این، وعده قرآن است که هر کس مظلوم را بکشد، خداوند زمینه تسلط ولی آن مظلوم را بر آن ظالم فراهم می کند.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: دشمنان برای تسلط به ایران نقشه می کشند؛ اما خداوند آن را به رهبر معظم انقلاب الهام می کند تا بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، پرچم امام رضا(ع) به دست خدام رضوی در استانها گردانده شود و عطر معنوی آن در جای جای ایران بپیچد.

قابل بیان کرد: بناست نه تنها ایران بلکه دنیا متوجه این پایگاه معنوی شود؛ بنابر این اثر آمدن این خدام، دل ها را بیشتر متوجه می کند و ده ها سال برنامه ریزی دشمنان را لغو می کند.

وی آثار سفر خدام رضوی را از نوع معنوی عنوان و اضافه کرد: با این سفرها مردم به شناخت بیشتر امام هشتم ترغیب می شوند و در می یابند که خون امام رضا(ع) مظلومانه بر زمین ریخت و هنوز پس از گذشت قرنها راه ایشان ادامه دارد. امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه محرومیت زدایی در متن حکم رهبر انقلاب برای تولیت آستان قدس ذکر شده است، خاطرنشان کرد: مردم به دلیل ارادتی که به امام رضا(ع) دارند، موقوفات زیادی را به نام آن امام همام ثبت می کنند و نذورات زیادی دارند که رهبری به نحوی رهنمود داده اند که نذورات عام در جاهای مورد لزوم از جمله فقرزدایی و محرومیت زدایی به مصرف برسد.

قابل تصریح کرد: در حال حاضر آستان قدس از شهر مشهد سرکشی، کمک به محرومان و ساخت منازل را آغاز کرده است و کاروان های خدام نیز آن را پیگیری می کنند.

قابل یادآور شد: ساخت مکان های خیریه، مدارس، کمک به خانواده های فقرا و اعزام زیارت اولی ها به مشهد مقدس به همراه خادمان از جمله این اقدامات است و معتقدیم برکات خدا به واسطه وجود حضرت رضا(ع) به ملت ایران نازل می شود.

وی با اشاره به اعزام ۴۰ نفر از زیارت اولی ها به حرم امام رضا(ع) به همراه خدام ادامه داد: این امر نشان دهنده پذیرفته شدن نذورات صاحبان آن است و فردی که به دعوت امام هشتم و آستان قدس به زیارت می رود، در وجود خود متحول می شود و پیمانی با حضرت می بندد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان قزوین اضافه کرد: وظیفه امامت نیز همین است و این حرکت خدام از نظر معنوی ارزش، آثار و برکات زیادی دارد که دل ها را متوجه بارگاه معنوی حضرت می کند و مردم را به سیره و سفارش امام و شناخت اسلام ناب سوق می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار